Gridlock - Engram (2002)

Electronic
Label: Hymen

1. De / Module (4:45)
  2. Clicker (4:45)
  3. Fix [Spark Rmx] (5:27)
  4. Estrella [Funckarma Rmx] (6:27)
  5. 364 (One Day with Proem) (3:47)
  6. Estrella [Renaming Scheme Mix by Bu-Seki] (6:25)
avatar van Onderhond
Dat deze er nog niet opstond. Heb em nochthans al erg lang liggen, één van m'n eerdere Gridlock aanrakingen zelfs. Erg aangenaam EPtje ook, twee erg mooie Gridlock trackjes en enkele remixes, niet van de minste.

Begint allemaal erg mooi met "De/Module". Lekker chill hap-slik-weg nummertje, maar wel erg effectief. Mooie wavejes, beetje gepruttel en een erg mooie melodie. "Clicker" is wat glitchier, maar ook dit is weer een zeer aardig chill nummertje. Iets minder identiteit, dat wel. Eerste mix op deze EP komt van Spark. Heb ik hier nog een CDtje van liggen (zo'n glimmend, fysiek, echt ding), maar eens toevoegen ook, want geweldig sfeervolle IDM. Zacht en glitchy, met wonderschone waves en geweldige melodieën.

Ook Funckarma is intussen geen onbekende meer. Alias van Quench, die hier een geweldige remix aflevert. Wat meer uptempo, aardig ritme en melodisch fenomenaal, al is het basismateriaal natuurlijk ook één van Gridlock's beste tracks. En ook Proem haalt mooi uit. Wat ruwer, korreliger, mysterieuzer, maar ook weer een erg geslaagde remix. Als afsluiter geeft Bu-Seki nog zijn visie op Gridlock. Erg chille en lekkere ambient, die deze EP erg stijlvol afsluit.

Blijft geweldig dit, geen foute noot te bekennen, allemaal geweldige tracks, 4.5*

avatar van orbit
Prima remix ceedeetje wat ik dit weekend even heb meegepikt. Vooral Estrella is prachtig, laatste versie misschien het best. Clicker kende ik al, maar wonderschone track. Deze pioniers van de moderne crunchy ambient bewijzen wederom hun grootsheid.. nog altijd zonde dat ze uit elkaar zijn
4.5*

avatar van bas
bas
Mooie aanvulling, al ben ik er een beetje laat bij: Engram is prachtig! Precies in de stijl van Trace en die is ook 5* waard, daar hoort deze eigenlijk gewoon thuis. Dus: 5*

avatar van Bardt1980
Veel beter dan dit kan electronic in het genre bijna niet worden. Dit album trekt me misschien nog wel meer als Formless. Met Estrella als uitschieter staan voor mij hier verder ook geen missers op. Ik kan daarom ook niet minder dan 5* voor deze parel geven!

avatar van Bardt1980
Ok ik neem mijn woorden terug. Gisteren Formless na lange tijd toch nog eens opgezet en dit album is kwalitatief net zo mooi!