Jam & Spoon - Tripomatic Fairytales 2001 (1993)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: Jam!

1. Heart of Africa (6:49)
  2. Odyssey to Anyoona (9:58)
  3. Two Spys in the House of Love (0:31)
  4. Stella (6:18)
  5. Neurotrance Adventure (5:41)
  6. Operating Spaceship Earth (1:28)
  7. Zen Flash Zen Bones (6:09)
  8. Who Opened the door to Nowhere (2:44)
  9. Right in the Night (Fall in Love with Music) (6:04)

met Plavka

10. Muffeled Drums (0:40)
  11. Path of Harmony (7:01)
  12. Paradise Garage (6:30)
  13. Earth Spirit (6:28)
  14. Stella's Cry (7:25)
  15. Trance-Central Goa Trip * (6:16)
  16. Stella [Barracuda Mix by Moby] * (6:37)
  17. Follow Me! * (12:29)
  18. Die Kraft der Vier Herzen * (8:05)
  19. Keep on Movin' * (6:01)
  20. Stella [The Lost Bet Mix by Frank de Wulf] * (7:49)
totale tijdsduur: 1:13:46 (2:01:03)
avatar van madanny
Mijn stem verhoogd , sinds ik deze eindelijk op cd heb ( mijn vynil kraakt al) staat hij terug non stop op . Vooral Odyssey to Anyoona , stella & Right in the night blijven club klassiekeres. Up tempo met gevoel. De pioniers van de dance/ trance

avatar van fluidvirgo
Stella!!! Meer heb je niet nodig! Een echte anthem, staat nog steeds als een huis!

Een van de leukste tracks is echter Angel. Is die ooit op een album verschenen?

dVTB
Het album is opnieuw uitgebracht, met enkele bonustracks.

avatar van RogerV
Nog steeds een leuk album dat de tand des tijds heeft doorstaan. Een van de eerste echte dance albums die ik leuk vond. Ik heb ze leren kennen door Right in the night maar veel tracks waren andere koek.

De trance zoals Jam & Spoon die hier maken is behoorlijk uniek en hoort bij het beste van de vroege DUitse school.

Jammer dat Follow me er niet op staat maar een paar tonen daaruit zijn dan weer door RIght in the night gemixt.

avatar van trebremmit
Erg goed album met als hoogtepunten Odyssey to Anyoona, Stella, Right in the Night en Path of Harmony.

In Stella zit trouwens een sample van Go van Moby.

Jam & Spoon's 'Stella' sample of Moby's 'Go' | WhoSampled

avatar van RogerV
Black Hole heeft een limited 30 year anniversary editition met Tripomatic fairytales 2001, 2002, 3003 en een cd met remixen. Dat samen met een boek over de historie van het duo en hun artwork.

Jam & Spoon's Tripomatic Fairytales Coffee Table Book | Black Hole Recordings - blackholerecordings.bandcamp.com

Ondanks 120 euro, meteen besteld