Thunderfire - Thunderfire (1983)

1 stem

Belgiƫ
Label: Roadrunner

1. Crazy Cat (4:45)
  2. Headbangers (3:16)
  3. Gunman (3:44)
  4. The Beast on the Run (3:59)
  5. Power (3:51)
  6. Happy to Live (3:55)
  7. Danger (2:31)
  8. Heavy Fire (3:19)
  9. Money Taker (3:43)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Een Belgische Heavy Metal groep in 1983 op het toen al bekende Roadrunner label? Waaraan hebben ze dat verdiend? Dit album heb ik al een paar keren gezien, lang geleden in mijn tienerjaren, en als lachen gezond is, dan is deze hoes een geneesmiddel. Dit is hun enige wapenfeit buiten een demo in 1982 en eentje in 1983.

Stoere zang met een zwaar Belgische accent is één van de vaste ingrediënten op dit redelijk album met redelijk uptempo punky songs en een typische jaren tachtig productie, niet zo storend als op de Mausoleum producties want Roadrunner was veel professioneler van opzet. Geen echte uitschieters, geen echte laagvliegers van deze Gentenaars. Noem je dit dan solide of gewoontjes?

In 1990 nam gitarist Danny Van Poucke samen met onder andere ex-Ostrogoth drummer Mario Pauwels het album Die For Allah op in de groep Shell Shock. Zijn gitaarsolo’s zijn niet misselijk. Probleem is zoals dikwijls de zang, een van mijn theorieën luidt dat de zanger altijd het laatste groepslid was waarnaar men zocht. Shell Shock moet ik ook eens aanpakken.