Scar Symmetry - The Unseen Empire (2011)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. The Anomaly (3:50)
  2. Illuminoid Dream Sequence (5:00)
  3. Extinction Mantra (5:31)
  4. Seers of the Eschaton (5:51)
  5. Domination Agenda (4:00)
  6. Astronomicon (4:03)
  7. Rise of the Reptilian Regime (4:24)
  8. The Draconian Arrival (5:25)
  9. Alpha and Omega (5:01)
avatar van permafrost
Ik ben weer zeer benieuwd. Vond hun vorige albums fantastisch dus kan haast niet wachten om hier iets van te horen.

avatar van james_cameron
Toch wel weer een prima album, ook al is het wat aan de korte kant. De songs zitten wat beter en evenwichtiger in elkaar dan op de vorige plaat en vooral qua zang is het dit keer allemaal wat overtuigender. De diepe grunts zijn er flink op vooruitgegaan, maar ook de cleane zang is beter in balans met de ruigere stukken. De mengeling van progressieve metal, keihard beukwerk en poppy melodielijnen blijft erg aanstekelijk, in ieder geval.

avatar van Dr.Pat
Hoe vaker je het luistert, des te sterker worden de songs. Paar heerlijk heavy stukken op die in je kop doorwormen. Jammer dat er nog niet zo veel gerated is, deze moet wel bij de betere metalalbums van 2011 komen.

avatar van dreamtheater22
Zeer goed album weer een perfecte combinatie tussen grunts en clean vocals.

avatar van Bastiaan Tuenter
Wat is er toch weinig animo voor deze fantastische band. Op gebied van brute melodieuze death metal is er namelijk niet beter te krijgen. Deze groep topmuzikanten biedt zoals altijd weer een ongelooflijke hoog niveau spelkwaliteit en weet dat als ook nog eens om te zetten in geweldige, pakkende nummers met sublieme zang. Daarbij komt, Scar Symmetry heeft nog nooit teleurgesteld, ook op The Unseen Empire niet. Topplaat.

avatar van Dr.Pat
Helemaal mee eens

Ik draai deze plaat nog zeer geregeld, blijft beuken, blijft boeien!

avatar van DargorDT
Ontzettend jammer inderdaad dat zo weinig mensen deze band (lijken te) kennen. Brute melodieuze death metal vol muzikaliteit, spetterende riffs, fantastische zang en pakkende composities. Het beukt er lekker op los, zonder te verslappen. Het kunstje is vanaf de eerste cd niet veranderd, hooguit verfijnd. Maar wat goed is, hoef je ook niet drastisch te veranderen. Ik vind Scar Symmetry sowieso steengoed, en dit album krijgt van mij een 4.

Deze band levert standaard kwaliteit. Ook deze keer. Heerlijk hard en melodieus. Super band!