Lisa Gerrard - The Mirror Pool (1995)

Australiƫ
Wereld / Neoklassiek
Label: 4AD

1. Violina (The Last Embrace) (5:44)
  2. La Bas (Song of the Drowned) (7:41)
  3. Persian Love Song (The Silver Gun) (2:33)
  4. Sanvean (I am Your Shadow) (3:48)
  5. The Rite (3:22)
  6. Ajhon (3:09)
  7. Glorafin (4:50)
  8. Majhnavea's Music Box (1:34)
  9. Largo (2:52)
  16. Gloradin (3:56)
neo (crew)
Gerrard solo en op haar best. 5 sterren

avatar van Sanvean
Uitstekende prachtplaat, voor wie na Dead Can Dance maar geen genoeg kon krijgen van dit soort mystieke, etherische, donkere klanken vol wereldse en klassieke invloeden.

Inderdaad, solo is ze op haar best (vergeleken met haar filmmuziekscores).

Zeer mooi!

avatar van VanDeGriend
Gekocht in de tijd dat ik nog dacht dat Gerrard de bepalende factor was voor het geluid van Dead Can Dance. Het werk van die band is te prefereren boven deze solo schijf die uiteindelijk toch wat verzandt in eenvormige mooizingerij waarbij de aardse invloed van Perry node wordt gemist

avatar van orbit
Sluit me bij de woorden van VanDeGriend aan. Solo mist Gerrard gewoon iets. Mooi is het allemaal zeker.

avatar van Flipper
VanDeGriend schreef:

Helemaal mee eens. Perry wordt gemist. DCD had hiermee een balans en avontuur, deze is nu weg.

Al met al wel mooi, maar niet te vergelijken met DCD.

Sanvean is wel een van de mooiste nummers die Gerrard heeft gezongen.

Geweldig!!Need i say more!!

avatar van Saldek
Silver tree.....Thousand roads.....Duality......heel erg mooi, beslist. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Maar in deze hoor ik toch wel de meeste invloeden, nog voortgekomen uit de tijd met Perry. Deze is dan toch wel favo. Jammer overigens dat ze met het concert in Den Haag alleen Sanvean ervan heeft gezongen. Er staan immers veel songs op met krachtig charisma, een charisma die alom vertegenwoordigd was in Dead can Dance waarvan ik denk dat de meeste fans het nimmer zullen verkroppen dat het gewoon niet meer is. Voor deze een viertal sterrekes, en ik hoop dat Lisa ooit eens weer op Aarde belandt om een krachtig werk te maken. Want aan de potentie en kwaliteit zal het beslist niet liggen. Ze heeft er veel van in huis.

E.Norton
Wat is dit voor genre??

Klopt het dat zij ook verantwoordelijk was voor het Babel theme de film?? ik vond die namelijk erg mooi

neo (crew)
Ze heeft compleet niks met Babel te maken.

avatar van Castle
Helemaal met Saldek eens.

reamond
Onvoorstelbaar goed! Ik ken geen betere, vrouwelijke, stem dan die van LISA GERRARD!

avatar van Lennonlover
Doet me wat denken aan muziek in epische oorlogsfilms zoals een Troy bijvoorbeeld

Milestones
Lennonlover schreef:

Zeker, Gerrard werkte al mee met Hans Zimmer aan Gladiator.
Haar stem leent zich inderdaad goed voor dit soort epische films.
Haar indringende stem versterkt de dramatische en emotionele momenten. En als je haar nog eens kunt zien optreden, doen, indrukwekkend allemaal.

avatar van Chameleon Day
Meer dan 10 jaar geleden dit album al eens beluisterd. Het kon me toen niet zo bekoren. Vandaag maar weer eens geprobeerd. Een mens zijn smaak is aan verandering onderhevig toch? Maar helaas, het valt weer tegen. Gerrard zweeft mij hier te veel. Ik vind haar zang soms ook te zwaar aangezet. Ik had het hier en daar wat ingetogener willen horen. De muziek mist imo de stevige benen op aarde van Brendan Perry. Het was juist die combinatie van het hemelse (Gerrard) en het aardse (Perry) die de muziek van Dead Can Dance zo betoverend maakte.

En die aria van Händel (Ombra Mai Fu, ook wel Händel's Largo genoemd) had Gerrard niet op haar reportoire moeten zetten. Luister maar eens naar deze versie gezongen door Andreas Scholl. Die is nmm heel wat beter.

avatar van akira124
Dit blijft haar beste werk. Kippenvel

avatar van raymondkeuters
En als je haar nog eens kunt zien optreden, doen, indrukwekkend allemaal. [/quote]

Volgend jaar komt ze samen met Brendan voor een nieuw DCD-concert én een nieuwe cd!!

avatar van raymondkeuters
Kippenvel voor 3 sterren?

sugartummy
uitstekende nummers, uitstekend gebracht. als je van DCD houdt, houdt je ook hiervan. sanvean is inderdaad hemels mooi, alsof engelen je staan toe te zingen aan de hemelpoort. the rite duurt dan weer te lang. ik vind het largo toch prachtig gedaan hier. ken geen andere versie, maar toch.ik had gedacht dat mijn oude vader die van klassieke muziek houdt, dit wel zou weten te waarderen, maar nee. helaas, pindakaas.

avatar van likeahurricane
Live in Amsterdam samen met Dead Can Dance:

Sanvean

avatar van spinout
Gerrard heeft toch wel een prachtige stem, die zich uitstekend leent voor deze muziek. Best wel een evenwichtig album, wat niet elk DCD album is.

avatar van raymondkeuters
Wil je me dan even een niet evenwichtig DCD-album noemen, @spinout? Ik ken die nl niet...

avatar van spinout
Ik heb gezocht, maar niet gevonden.

avatar van matthijs
Deze in 1995 paar keer geluisterd van een bandje, 23 jaar niet meer gehoord (bandjes op zolder) en onlangs op cd gekocht en begin m nu pas te waarderen.

avatar van DjFrankie
Zang is natuurlijk prachtig, maar ik vind het net iets te lang duren, was blij toen Nilleshna kwam ff rust moment.