Ulver - A Quick Fix of Melancholy (2003)

Noorwegen
Electronic / Rock
Label: Jester

1. Little Blue Bird (6:35)
  2. Doomsticks (4:40)
  3. Vowels (6:29)
  4. Eitttlane (5:25)
avatar van Fianosther
Ulver heeft echt bij iedere cd een andere stijl zo ook bij deze EP. Heerlijk orchestraal, mooie productie en geweldige 'profetische' zang van Trickster G. 4,5 *

avatar van Sanvean
Mooiste van de vier EP's die op de site staan, vind ik. Bevalt me beter dan het gepiep en gekraak op Silencing the Singing en Silence Teaches You How to Sing.

Een vollere productie zo lijkt het, en de prachtige orchestrale zang van Garm/Rygg op het eerste en derde nummer. De afsluiter is ook erg mooi.

Een van de betere werkjes van Ulver!

avatar van Jochempie
Beste Ep van Ulver inderdaad. Ik kan haast niet geloven dat ik hier nog niet op had gestemd joh, ik heb dit ding echt helemaal grijs gedraaid.

avatar van Tha)Sven
Ongelofelijke release van Ulver. Magistraal niveau wat ze hier bereiken. Ik denk dat alleen enkele nummers van Shadows of the Sun hieraan kunnen tippen.