Axelle Red - Un Coeur Comme le Mien (2011)

België
Label: naïve

1. La Claque (4:41)
  2. Le Grand Départ (5:28)
  3. La Liberté C'est Quoi (3:37)
  4. Présidente (3:37)
  5. Entre Nous (4:03)
  6. Mille Regrets (3:32)
  7. Elle Est Tout Pour Lui (4:50)
  8. L'amour, La Mer et La Mort (3:59)
  9. Dans les Bras des Hommes (4:13)
  10. Un Coeur Comme le Mien (3:40)
  11. Le Mur (4:16)
  12. Maison Dans le Secret (3:56)
  13. Melocoton (2:37)
avatar van adkieb
De perfecte kruising tussen het franse chanson en americana van het meest woestijnachtige soort. Toevallignog eens twee van mijn favoriete liefhebberijen. Echt een perfecte plaat. Mijn keuze van favoriete nummers is nog voorlopig, voorlopig vind ik alles even mooi.

avatar van goldendream
Slechts 3 stemmen, maar wel een immens hoog gemiddelde. Ik beluister het album nu vaak, ontleend uit de bib. Nog te vroeg om te stemmen, maar hoger dan 3,5 zal het niet worden. Axelle is al lang niet meer wat ze ooit was. Haar debuutalbum zo fris en onschuldig, niet alles even sterk, maar altijd hartverwarmend en lief. De opvolger werd het hoogtepunt: een volwassen album vol pareltjes, breekbaar. Wat was ze toen echt schattig. Het derde album is het laatste dat ik nog kocht. Mooi, maar opvallend minder dan beide voorgangers, wat experimenteel, maar dat is niet wat ik van Axelle wil. Ik wil gewoon de mooie melodieën. Vanaf het vierde album werd het een stuk minder, hoewel de single 'Je me fache' schitterend is en in de top 10 van haar nummers hoort. Vanaf toen is Axelle voor mij een zangeres met goede maar geen schitterende albums, de facelifts (letterlijk en figuurlijk) hebben haar geen goed gedaan. Ik blijf ze wel volgen, maar de albums zijn niet goed genoeg meer om te kopen. Eigen compilatietjes dus maar maken, met een vijftal nummers per album. Zo krijg je ook weer een perfect geheel.

avatar van goldendream
Toch maar gestemd.