Bloodhound Gang - Hefty Fine (2005)

Label: Geffen

1. Strictly for the Tardcore (0:08)
  2. Balls Out (4:19)
  3. Foxtrot Uniform Charlie Kilo (2:52)
  4. I'm the Least You Could Do (3:58)
  5. Farting with a Walkman On (3:26)
  6. Diarrhea Runs in the Family (0:23)
  7. Ralph Wiggum (2:52)
  8. Something Diabolical (5:10)

met Ville Valo

9. Overhead in Wawa Parking Lot (0:04)
  10. Pennsylvania (2:57)
  11. Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss (4:20)

met Natasha Thorp

12. No Hard Feelings (9:14)
Bobiej
Whaha, ik zie nu pas dat Foxtrot Unifrom Charlie Kilo bij elkaar FUCK is...

Joy
zozo, vernieuwend

avatar van Pelk
Ja okay, Van Halen had 15 jaar geleden al een hele plaat de titel F(or) U(nlawful) C(arnal) K(nowledge) meegegeven, maar Jimmy Pop is op zijn eigen zieke, puberale manier wel erg gevat in zijn teksten, moek zeggen, en originaliteit komt op vele manieren. Of, zoals Rick de Leeuw ooit zei: "Alles is al gedaan, maar nog niet door mij".

avatar van realvimfuego
Staat als een huis, en dat mocht ook wel na 6 jaar. Prestatie op zich om een hele cd over de daad te laten gaan, met absoluut hele foute jaren 90 achtige deuntjes.....Bloodhoundgang ten voeten uit.

avatar van douwens
Het is toch weer een echte Bloodhound Gang plaat. De onderbroekenlol straalt er weer vanaf. Daarbij zijn ze nog steeds die 90's sound niet verloren. Hoewel het ontzettend flauw en melig is, klinkt het ook nog eens leuk. Hoewel het nooit een geniale band zal worden natuurlijk. Anderzijds is Fire water Burn als nr wel een klassiekertje. De droogheid waarmee Jimmy Pop burn motherfucker.. burn zingt blijft geweldig. Hoewel de Bloodhound Gang haar gloriedagen wel gekend heeft inmiddels blijft het toch een grappig plaatje. Vandaar toch een 3.

Uitschieters: Uhn tiss uhn tiss en No hard feelings. De rest blijft het oude recept: vulgaire teksten met weinig inspiratie. 2.5/5.

Net als Hooray For Boobies een leuke CD, met zelfs een paar nummers die 'hitjes' zijn geweest

*3,5

leuke cd maar wel aan de krappe kant (30 minuutjes)
something diabolical is wel het minste nummer op de cd.

Iets minder absurd dan zijn voorganger. De nummers zijn muzikaal ook beter vind ik (zie de hitjes). Maar het komische zit er natuurlijk gewoon nog in, met als hoogtepunt(je) "Diarrhea Runs in the Family"

R_A_M_O_N_E_S
komt er nog een nieuw album?

avatar van Sibren

fraaie hoes

Sexy toch

is dit en rapgroep?

HoodLum Havoc
omdat the bad touch op de vorige cd als rap klonk allez ik weet nie

trouwens The Game is ook bij Geffen Records daarom de vraag

avatar van Facedown
Op elke cd staan wat rapnummers en wat rocknummers.
Als je enkel rap wilt, moet je misschien eens de cd Use Your Fingers proberen.

avatar van {P1982}
Ralph Wiggum

Zo simpel, en toch zo effectief...

avatar van Soledad
De clips waren wel altijd genieten geblazen

Heerlijke band. De humor in de tekst en filmpjes zijn vaak erg goed. Leuk hoe die Eminem gek maakt. En iets kansloos als Diarhhea Runs In The Family (alleen de naam al). Het altijd leuke F.U.C.K met Bam Margera in de clip.

Ik kan die weirdo's wel waarderen. Amusement met provocatie, maar het is allemaal niet serieus te nemen en dat weten de Bloodhound Gang jongens ook. Het gaat meer dan eens over wat er in je broek zit, maar die zanger doet dat met zo'n hilarische sérieux en zo'n hoog entertainmentgehalte dat dit gewoon om te huilen is van het lachen.

avatar van ofzo
alweer 10 jaar uit. Degelijk album. Gelukkig geen superhits hier die op de radio kapot worden gedraaid. Zo blijft dit een album die na iedere luisterbeurt verrast en groeit.
Ik begrijp dat dit voor vele mensen het album minder is maar wat verwacht je na het vorige album?
Ondergewaardeerd met een heerlijke Something Diabolical ! Zo zie ja maar hoe uiteenlopend het gedachtengoed is. In ieder geval: dit album is meer waard dan 3 sterren.

avatar van Supersid
Zeer degelijk album, steeds garant voor even hersenloos plezier. Meer moet dat heel soms niet zijn.