The Pineapple Thief - 137 (2002)

Alternatieve titel: One Three Seven

Label: Cyclops

1. Lay on the Tracks (4:45)
  2. Perpetual Night Shift (5:29)
  3. Kid Chameleon (6:57)
  4. Incubate (3:27)
  5. Doppler (7:33)
  6. Ster (4:05)
  7. 137 (5:09)
  8. Release the Tether (3:54)
  9. How Did We Find Our Way? (5:45)
  10. Preserve (5:21)
  11. Warm Me (3:37)
  12. PVS (11:30)
  13. MD One (3:56)
avatar van dynamo d
The Pineapple Thief en Porcupine Tree zijn op dit moment toch wel de grootste bands, althans wat mij betreft, van de ProgRock. Ik ben nog druk met de nieuwe indrukken van de albums van The Pinneapple Thief maar op het eerste gehoor, vind ik 137 hun sterkste album. PVS is een sterk pittig ProgRock-nummer. Subtielere songs zijn Lay on the Tracks, Ster en Release the Tether. Maar oh oh de kwaliteit druipt eraf. 5*

Omayyad
Toevallig heb ik deze gisteren sinds lange tijd nog maar weer eens gedraaid en hij viel me beslist niet tegen...

avatar van dynamo d
Na nog vaker naar 137 geluisterd te hebben, vind ik Lay on the Tracks, Doppler, Ster, Incubate en How Did We Find Our Way? de beste nummers. Maar de rest is ook hartstikke goed. Ongelofelijk dat deze band niet bekender is.

Is het ook iemand op gevallen hoe Kid Chameleon lijkt op het begin van Fear Of A blank planet ?

Ehm, als dat al zo is, zal het toch andersom zijn denk ik?

obsessed schreef:
Ehm, als dat al zo is, zal het toch andersom zijn denk ik?

Klopt, maar dat wist ik ook wel

avatar van Tha)Sven
Pineapple Thief komt nog lang niet in de buurt van Porcupine Tree, daarvoor blijven ze teveel steken in clichés, zoals op dit album.

avatar van bonothecat
Van Pineapple Thief maakt is zeker niet slecht. Het is helemaal niet slecht, maar het doet je zelden op het puntje van je stoel terechtkomen. Qua melodie is het allemaal in orde, maar ik moet me wel telkens "dwingen" om te blijven luisteren. Ik heb dat trouwens begin dit jaar ook tijdens een concert ervaren. Wat voor pineapple thief in het algemeen geldt, geldt ook op deze cd. 3,0*

avatar van lebowski
Formidabele plaat voor in de auto ben ik de afgelopen dagen achter gekomen. 4*

avatar van Thin Air!
Ik ben een groot Pineapple Thief fan maar dit album kan me niet (helemaal) bekoren. Ik vind de zang van Bruce op sommige momenten echt zeikerig. Ook de nummers hebben nog niet de kwaliteit van hun latere albums en lijken soms op een slap Radiohead aftreksel. Ook de mix vind ik niet zo sterk. Staat de drummer op Kid Chameleon op een badkuip te slaan ipv een drumstel?
Toch blijft het PT en moet ik het gewoon hebben....om de heb.

Thin Air! schreef:
Toch blijft het PT en moet ik het gewoon hebben....om de heb.

Grappig dat hier vandaag een bericht verschijnt, want deze cd komt over enkele weken helemaal geremixed en geremastered terug op de 'markt' (net als Variations on a Dream, 10 Stories Down en What We Have Sown de voorbije maanden al helemaal in het nieuw heruitgebracht zijn). Als je Bruce Soord of Pineapple Thief volgt op Twitter, kan je het proces volgen. Bruce is net klaar met alles opnieuw te mixen en heeft naar eigen zeggen enkele zaken mooi tot hun recht kunnen laten komen Ik heb deze nooit gehoord, maar ga me, nu de gelegenheid zich voordoet, de nieuwe versie wel aanschaffen. Met Kscope is het qua packaging en dergelijke altijd wel dik in orde

Bruce zei me zelfs off the record (na het concert in Tilburg in november) dat hun debuut Abducting The Unicorn ook gerestaureerd zal worden in de komende maanden! Maar sssssht!

avatar van Mindscapes
En hup, nu te bestellen bij Burning Shed, hier.

avatar van Thin Air!
Bedankt voor de tip.
De remix/remaster van Variations on a dream is echt geslaagd en klinkt een stuk frisser dan het origineel. Misschien deze ook maar eens bestellen.

avatar van Mindscapes
De nieuwe mix/master is deze week in de bus gevallen, ben benieuwd!

avatar van legian
weet iemand als deze ook nog beschikbaar via andere kanalen dan Burning shed?
zou hem graag willen toevoegen aan de collectie maar kan zelf niet via burning shed bestellen.

legian schreef:
weet iemand als deze ook nog beschikbaar via andere kanalen dan Burning shed?

Via de webshop van The Pineapple Thief zelf, neem ik aan? Zowel daar als bij Burning Shed is het via kredietkaart of PayPal denk ik.

avatar van legian
Ik heb dus geen creditcart of paypal, das het punt juist.
En aangezien ik de andere reisseus gewoon via de winkel heb kunnen kopen vraag ik me af als dat bij deze ook zo is, of nog gaat komen.

avatar van SonicBrew
Als je belangstelling hebt voor de originele uitgave.....

in de verkoop !
Pineapple Thief - "137 " on the original CYCLOPS label - very rare !

alleen voor een reeële prijs .

avatar van legian
Yeeeh hij is eindelijk via bol.com beschikbaar
Meteen maar eventjes besteld.