Thompson Twins - Quick Step & Side Kick (1983)

Label: Arista

1. Love on Your Side (3:58)
  2. Lies (3:10)
  3. If You Were Here (2:55)
  4. Judy Do (3:47)
  5. Tears (5:02)
  6. Watching (3:57)
  7. We Are Detective (3:02)
  8. Kamikaze (3:55)
  9. Love Lies Bleeding (2:49)
  10. All Fall Out (5:26)
  11. Love Lies Fierce (Love Lies Bleeding) * (6:57)
  12. Long Beach Culture [Instrumental] * (6:46)
  13. No Talkin' - Dub (Lies) * (6:18)
  14. Rap Boy Rap (Love on Yozur Side) * (7:25)
  15. Frozen in Time (Kamikaze) * (6:28)
  16. Fallen Out (All Fall Out) * (2:35)
  17. Lies [Single Remix] * (3:16)
  18. Love on Your Back * (4:09)
  19. Lucky Day * (3:53)
  20. Dancersaurus * (4:42)
  21. Lies (Bigger and Better) [12 * (6:35)
  22. Beach Culture * (3:59)
  23. Love on Your Side (No Talkin') [12 * (5:49)
  24. We Are Detective (More Clues) [12 * (5:48)
  25. Lucky Day [Space Mix] * (7:02)
  26. Watching (You Watching Me) [12 * (5:51)
  27. Dancersaurus (Even Large Reptiles Have Emotional Problems) [12 * (5:58)
avatar van Jan Wessels
Thompson Twins stond bekend als een bubble-gum synth-wave act. Daarom is het zo opvallend dat ze dit album maakten waarop niet alleen lichtvoetige synth-wave staat maar ook een aantal beduidend donkerder nummers. Ik kan me herinneren dat Grace Jones ook nog meezong met een nummer. Prima album en op mijn cd-verlanglijstje! 4,0

Pieter Paal
'Love on your side' is hier het bekendste nummer. In Engeland deden de singles 'Lies' en 'We are detective' het ook erg goed.

In Nederland een zwaar ondergewaardeerde band.
Heel aparte mix van synth pop en exotische percussie instrumenten.
Ooit in een ver verleden gezien in Paradiso, erg goed.

avatar van foxhusky
Ik ben het eens met Volta dat deze band erg ondergewaardeerd is in Nederland.

Vandaag kocht ik de DeLuxe 2CD set van Quick Step & Side Kick. Ik was erg benieuwd naar de oude remix versies van het bekende "Love on your side" en het in Nederland minder bekende "Lies" en "We are detective".

Leuke muziek, om vrolijk van te worden. De remixen klinken heel erg jaren 80 en dat is goed, want daarvoor kocht ik de CD. Jammer dat er (nog) geen DVD bestaat van deze band met alle videoclips.

avatar van Crush
Een leuk album, maar wat mij betreft werd het met de plaat toch wat minder en geldt voor mij het debuut 'A product of...' nog steeds als het beste van deze band.

avatar van Jan Wessels
En weer een cd van mijn cd-verlanglijstje gehaald. Vandaag de 2-cd binnengekregen (originele album plus remixes). Lang naar gezocht en uiteindelijk in Engeland (waar anders?) besteld. Grace Jones zingt trouwens mee op het nummer Watching.

avatar van dazzler
Jan Wessels schreef:

Mag ik je vertellen dat ook de twee opvolgers van dit album
een gelijkaardige 2CD deluxe behandeling kregen bij hetzelfde label?
Ook het allereerste album werd er in een remaster uitgegeven.

avatar van Jan Wessels
Ja, ik zag ze bij Amazon UK voor 4,98 pond per 2-cd. Een koopje! De opvolgers vond ik echter minder leuk dus ik heb mijn keuze laten vallen op andere cd's zoals Cocteau Twins, Ultravox en Talking Heads. En, heel wat anders, op langgezochte verzamelaars van Moody Blues en The Bonzo Dog Doo-Dah band. Tegen heel wat geloofwaardiger prijzen trouwens dan op de NL sites...

avatar van PEN15
Wat een toeval dat al mijn lievelingsnummers van de Thompson Twins op deze plaat staan. Ik baal nog altijd dat ik er destijds te jong voor was en pas kon aansluiten bij het waardeloze Big Trash album. Sorry, ik heb deze plaat nooit gehad, maar als ik de tracks zo zie is hij heel erg goed. Ze zeggen altijd dat muziek tijdloos moet zijn, en soms betrap ik me er zelf op dat ik het ook zeg, maar dit soort muziek mág ook lekker tijdsgebonden zijn. Heerlijke jaren 80 beats en new wave synthpop, wat jammer dat het voorbij is, maar met deze plaat kan ik dat tijdperk zo weer even uit de kast halen.

avatar van lennon
Heb deze nog op vinyl. Vandaag weer eens opgezet, maar doet me eigenlijk op love on your side na weinig.

Te gemiddeld, te weinig boeiend... typisch een band waar eigenlijk een best of voldoende zou zijn voor mij persoonlijk.

avatar van frolunda
Ik vind dit toch wel hun beste album,mooi geproduceerd,redelijke songs met een enkele uitschieter (Lies,We are detective) en hij klinkt in tegenstelling tot hun andere albums veel tijdlozer.

Ozric Spacefolk
Lekkere plaat die ergens tussen de new wave en de synthpop in zweeft.
Soms zijn de songs erg mainstream-pop, en soms hoor je wat meer intelligent pop.

Al met al, is het erg aanstekelijk en leuk vormgeven, ook door de meerstemmige zang en de mooie bas-synths en vette drum-programming.

Eén van de weinige platen die geprogrammeerd is op de Movement Systems Drum Computer.
Eurythmics gebruikte ook deze machine voor ondermeer Sweet Dreams en Sexcrime.
Echt een erge dikke sound, en helaas niet vaak gebruikt in de popmuziek.

Leonidas5
Uitstekend doorbraakalbum van de Twins die op dit moment in hun carrière net zoveel platen verkochten als Duran Duran en Eurythmics. De reden daarvoor is toch bovenal de kwaliteitspop die hier geserveerd wordt. Zanger en algeheel leider Bailey was klassiek geschoold en had conservatorium gedaan en je hoort zijn talent in bv het prachtige Watching. Daarnaast meer prachtige popsongs hier zoals het fraaie If you were here en het slimme we are detective wat een grote hit was in Engeland waar deze groep zeer, zeer groot was. In Nederland deed dit album volgens mij vrij weinig, maar ik waardeer het met 5 sterren. Prachtige, perfecte popmuziek!