Any Way the Wind Blows (2003)

Belgiƫ
Pop / Dance
Label: Universal

1. Magnus - Summer's Here (4:32)
  2. Charles Mingus - Mysterious Blues (8:37)
  3. Squarepusher - My Red Hot Car (4:29)
  4. Toy - Suspension (3:05)
  5. Oliver Nelson - Elegy for a Duck (2:30)
  6. Max Berlin - Elle et Moi (4:27)
  7. Charlie Parker - In the Still of the Night (3:24)
  8. Young MC - Got More Rhymes (5:09)
  9. The Kids - There Will Be No Next Time (2:56)
  10. Yazoo - Situation (5:09)
  11. Tiefschwarz - Acid Soul (2:37)
  12. Magnus - Rhythm Is Deified (4:07)
  13. Ils - Next Level (4:52)
  14. J.J. Cale - Magnolia (3:49)
  15. Evil Superstars - Holy Spirit Come Home (3:15)
  16. Stade - Anatonal (3:40)
  17. DJ Aphrodite - Lava Flows (4:51)
  18. Roots Manuva - Witness One Hope (4:18)
  19. Herbie Hancock - Curiosity (5:10)
avatar van thyson
Vreemd dat het machtige Regular John van de Queens of the Stone Age hier niet op staat. Dat nummer begeleidt immers één van de betere scènes uit de film.

avatar van rrremberrrt
HET nummer van deze OST: Young MC - Got more rhymes! is gewoonweg super...

thyson schreef:

Tom had alleen de rechten verworven om het alleen in de film te laten horen.

neh
wat een super-soundtrack bij een super-film! van jazz naar breakbeat, van rock naar hip-hop, en elk nummer van hoogstaande kwaliteit.

De muziek maakt mee de film, maar voor zo naar te luisteren is het niet direct mijn muziek, kan nog komen na een paar keer te spelen. Nummer waar ik wel direct mee weg ben, en al was in feite, There will be no next time van The Kids en ook Elle et Moi (opvallendste lied toch wel) is heerlijk om naar te luisteren. Voorlopig 3, maar dat wordt nog wel een opnieuw beoordeeld.

neh schreef:

Iderdaad, een zeer geslaagde compilatie van vele verschillende stijlen, een moeiteloze overgang van dance naar rock naar jazz en terug, en ik dreig het grappige Rap-nummertje nog te vergeten (Young MC - Got More Rhymes)... Zeker Magnus maakt dit album zo bijzonder, met het schitterende Summer's Here en Rhytm is Deified... Mooie soundtrack van een magnifieke film.

Minpuntje aan het album: de nummertjes zijn goed 'gemixt', maar dat de meest banale en marginale dialogen uit de (magnifieke) film de cd binnensluipen werkt nogal irritant. vb.:
* En, Hoe voelt ge u?
- Goe(d), Gelijk een nieuw paar schoenen...
* Een nieuw paar schoenen? All right!

euh... Tom?

avatar van timing
neh schreef:
...alleen jammer dat het derde nummer dat van Magnus in de film voorkomt er niet op staat.

Ja, onbegrijpelijk. Fantastische plaat (en film), en Assault on Magnus vond ik zelf eigenlijk de meest kenmerkende track van de hele film. Ik bedoel dit in de zin dat ie naar mijn idee (samen met Summer's Here) de sfeer van de film als geheel het beste weergeeft, daarom nogmaals onbegrijpelijk....

Deze cd is zalig om naar te luisteren.
Mijn vader heeft hem gekregen van Tom Barman
De film is eveneens een meesterwerk
=> ga ook eens naar de site www.anywaythewindblows.com

dj aphrodite - lava flows: wat een geweldig nummer! Weet iemand of dit exclusief voor deze film gemaakt is of zo? want buiten deze soundtrack is het nergens te vinden.

avatar van Onderhond
Gisterenavond beluisterd maar matig bevallen. Een tweede poging ondernomen onder een trots lentezonnetje wandelend door Antwerpen (hoe Any Way The Wind Blows kan het zijn ?) maar nog steeds doet de soundtrack me niet zoveel.

Enkele nummers uiteraard wel. Summer's Here, My Red Hot Car en Elle Et Moi brengen mooi weer de sfeer van de film naar boven, de rest lijkt daar absoluut niet in te slagen.

Beste tracks bevinden zich op het einde. DJ Aphrodite - Lava Flows was het nummer waar ik deze soundtrack voor wou, echt heerlijk. Maar ook Roots Manuva is heerlijk. Mooie afsluiters, voor een erg matige soundtrack, met teweinig ups en veel teveel downs.

2*, doe mij de film maar.

avatar van brooklyn
check ook de 'joachim remix' van elle et moi eens, wonderschoon

avatar van Onderhond
Vind die DJ Aphrodite - Lava Flows trouwens echt een maf ding. Enerzijds is het rechttoe-rechtaan drum 'n bass. Het melodietje maakt het echter echt een soort van gezellig raveplaatje.

En door dat alles schreeuwt het echt early Orbital (ik moet even opzoeken welk nummertje, maar volgens mij is het Chime.)

Die mix van Elle Et Moi zal ik eens zoeken

Onderhond schreef:

Met eventueel een scheutje Impact en Lush . Vooral het melodietje dan.

avatar van brooklyn
Onderhond schreef:

Die mix van Elle Et Moi zal ik eens zoeken

Het is trouwens de 'Joakim remix' met een K als het zoeken wat moeite geeft, al gehoord inmiddels?

Deze laatst opgepikt in Antwerpen. In Nederland kwam ik hem maar niet tegen...

Echt een heerlijke soundtrack die prima bij de film past. De eerste drie nummers kan ik inmiddels wel dromen. Het was ook door deze soundtrack dat ik erachter kwam dat Yazoo meer boeiends heeft gemaakt dan Don't Go. En het is ook wel fijn één van mijn favoriete hiphopnummers (Roots Manuva) eindelijk 's op CD te hebben.

avatar van luc011190
Film