Deep Purple - 30 (1998)

Alternatieve titel: Very Best Of

Label: EMI

1. Hush (4:28)
  2. Mandrake Root * (6:11)
  3. Kentucky Woman * (4:43)
  4. Wring That Neck * (5:14)
  5. The Bird Has Flown * (2:54)
  6. Emmaretta * (3:00)
  7. Hallelujah * (3:43)
  8. Black Night (3:29)
  9. Speed King (4:27)
  10. Bloodsucker * (4:13)
  11. Child in Time (4:15)
  12. Strange Kind of Woman (3:53)
  13. Fireball (3:26)
  14. Demon's Eye (4:43)
  15. Smoke on the Water (5:43)
  16. Highway Star (5:17)
  17. When a Blind Man Cries (3:31)
  18. Never Before (3:30)
  19. Woman from Tokyo (2:47)
  20. Burn (4:06)
  21. Might Just Take Your Life * (4:39)
  22. Stormbringer (4:07)
  23. You Keep on Moving (4:00)
  24. Perfect Strangers (4:16)
  25. Knocking at Your Back Door * (7:03)
  26. King of Dreams * (5:29)
  27. Ted the Mechanic (3:53)
  28. Any Fule Kno That (3:57)
totale tijdsduur: 1:13:48 (2:00:57)
schandalig dat niet de complete versie van child in time op deze verzamelaar staat.

avatar van Thuurke
Deze cd is inderdaad in twee versies uitgebracht, als enkele CD met bovenstaande tracklist en een 2CD met 28 nummers, waaronder de volledige Child in Time. De meeste nummers zijn geremastered en geremixed. Op vakantie de dubbel versie gekocht voor 8 euro.

WernerGSF
ik had m zomaar gekocht en ik zette m aan bij Child in Time wachten op de gitaar..komt ie niet schande!

avatar van Hans Brouwer
Zo zie je maar weer: "eerst kijken, dan kopen" .

Niet alleen in Child in Time is gehakt, ook in Speed King en Woman from Tokyo. Is het niet verstandiger gewoon In Rock, Fireball en Machine Head te kopen? Ben je al een eind op weg. De singles zijn daar tegenwoordig ook op te vinden.

Zie het 2e bericht van Thuurke bovenaan.

De 2CD versie dus! Alles geremastered.

avatar van Rinus
Geweldige verzamelaar, maar dan wel in de dubbel CD uitvoering. Deze is veel completer (neemt ook DP mark 1 mee), en alle nummers staan er gewoon volledig op, vaak in de 25 Anniversary germasterde uitvoeringen.

Ik ook de enkel cd versie gekocht...

Vreselijk! Die heeft zelfs het einde gehaald, slecht, veel te korte versies van de nummers. Koop die echt niet. De dubbelaar ken ik natuurlijk niet...

Een van mijn slechtste aankopen ooit.

avatar van CTK
CTK
Dit album aangekocht om Deep Purple een beetje te leren kennen. Steengoede muziek, maar idd spijtig van de verkorte versie van Child In Time.

Opstapje om het echte werk in huis te gaan halen dus.

avatar van musicboy
Spijtig toch dat hier de korte cd-versie opgenomen is en de goede dubbelaar niet aan bod komt. Je kan die dubbelaar kopen aan 7.99 euro. Bij de dubbelaar komt van elk regulier album minimum één nummer aan bod, behalve van de albums uit 1987 en 1993. Een bijna complete verzamelaar dus.

Father McKenzie
Michael schreef:
Ik ook de enkel cd versie gekocht...

Een van mijn slechtste aankopen ooit.

Men heeft er véél te veel willen op samenballen en dan maar nummers ingekort, dat is echt heiligschennis en een ware verkrachting.
Ik heb me ook ooit eens aan dit album laten vangen, neen, dit is een waar Sarma-plaatje!

Ga bij deze band gerust voor originele reguliere albums, pakweg alles tussen het begin en pakweg 1976 is gezwoon top!

Of ga voor een hele goede verzamelaar, maar laat dit hier liggen!

Ga bijvoorbeeld voor dit fijne plaatje :

avatar van LucM
De 4CD-box "Shades 1968-1998" is verreweg de meest complete verzamelaar van Deep Purple.

Father McKenzie
LucM schreef:

Die box ken ik niet, heb wat gezocht, staat die hier op MuMe ??

avatar van LucM
Ja, ik heb hem ook in mijn bezit.

avatar van musicboy
Zijn de versies op de dubbelaar ook ingekort dan?

Nee niet ingekort

Dank u voor de info.
Welke tracks ontbreken op de dubbelaar die als een gemis mogen beschouwd worden?

avatar van Thuurke
Geen, maar iedereen kan wel een paar nummers noemen die er niet op staan, maar voor een verzamelaar is deze aardig compleet. Bij deze het complete lijstje:

Disc: 1
1. Hush - Deep Purple, South, Joe
2. Mandrake Root
3. Kentucky Woman - Deep Purple, Diamond, Neil
4. Hard Road (Wring That Neck)
5. The Bird Has Flown

11. King of Dreams
12. Ted the Mechanic - Deep Purple, Gillan, Ian
13. Any Fule Kno That - Deep Purple, Gillan, Ian

Arno schreef:
Is het eigenlijk al iemand opgevallen dat op deze nochtans goeie Deep Purple-compilatie, Child in time maar 4 minuten staat. Schandalig vind ik dat eigenlijk, want zo mis je de fantastische gitaarsolo.

Omdat er geen ruimte meer over was op de cd is het nummer op de 1cd-versie van dit album inderdaad ingekort. Zonde, etc. Maar goed, dat hebben we hier al genoeg gehoord. Ik ben wel benieuwd welke 2 nummers iedereen weg zou laten om Child in Time compleet op de cd te kunnen zetten.

Persoonlijk kan ik prima zonder 'You Keep on Moving' en 'Never Before'.

avatar van Thuurke
Never Before is vrij essentieel op een Deep Purple verzamelaar, Any Fule Know That.......

.....en You Keep in Moving inderdaad.

Thuurke schreef:
Never Before is vrij essentieel op een Deep Purple verzamelaar

Tja, het is een single geweest natuurlijk,'maar dat is voor mij dan ook de enige reden om um op een verzamelaar te zetten. Ik vind het persoonlijk het minste nummer van Machinehead - wat op zich geen schande is natuurlijk - en die cd is toch al goed vertegenwoordigd op deze cd.

PriestMaiden
Inderdaad spijtig dat Child in Time hier niet in volledige versie opstaat. Voor de rest prima verzamelaar.

MarkJS schreef:

Persoonlijk kan ik prima zonder 'You Keep on Moving' en 'Never Before'.
Als ik samensteller van "30: Very Best Of (1998)" zou zijn geweest had ik de laatste 2 nummers, "Ted the Mechanic" en "Any Fule Kno That", beslist hebben weggelaten.

avatar van Cabeza Borradora
Beetje laat, maar voor het geval er iemand toch nog wat aan heeft:
Deze toch niet onbelangrijke informatie aangaande de versies van de songs op deze versie van het album:

1. Hush [30th Anniversary Remaster]
16. Perfect Strangers [Single Version]
17. Ted the Mechanic
18. Any Fule Kno That

MindRuler
Child In Time inkorten net op het moment dat het nummer uitbarst: schande.
Dat is net zoals iemand die een reuzehonger heeft een bord voor zijn neus zetten en het wegnemen vooraleer je een hap kunt nemen. Voor het overige een erg zwakke verzamelaar als je het mij vraagt.

MindRuler schreef:
Voor het overige een erg zwakke verzamelaar als je het mij vraagt.
Niet als je de dubbel cd koopt. Tegenwoordig voor weinig geld verkrijgbaar, nummers niet ingekort en alles geremasterd. Mooie opwarmer voor het Deep Purple concert (met orkest) op vrijdag 2 december in Arnhem .

avatar van Ducoz
Best overbodige verzamelaar, het jaar daarvoor kwam er ook 1 uit... en 1 jaar na deze release weer... en in 2002 de collectie..

Het lijkt wel alsof er ieder jaar een Purple best of moet worden uitgegeven

Ducoz schreef:
Het lijkt wel alsof er ieder jaar een "Purple best of" moet worden uitgegeven
De kunst is om de beste "Purple best of" eruit te pikken . Je hoort mij niet zeggen dat de dubbel cd "30 (1998)" de beste is, het is wel een goede, representatieve verzamelaar. Ik geef "30 (1998)" in ieder geval morgen als verjaardagskado aan mijn 19 jaar oud wordende jongste dochter. Kan zij vast kennismaken met de muziek van Deep Purple. Die lieverd gaat 2 december met haar oude vader naar het concert van 's werelds beste rockband allertijden in Arnhem. Zonder enige vorm van dwang mijnerzijds . Gewoon spontaan .

avatar van Ducoz
Hans, op zo'n pa zou ik trots zijn.
En van harte!

PriestMaiden
PriestMaiden schreef:

Eigenlijk is het best een waardeloos album met al die 'single' versies etc. erop.

avatar van Jan Wessels
Kocht een tijdje geleden voor weinig geld deze cd. Klinkt beter dan mijn Deepest Purple verzamelaar die ik al een tijd in bezit had (veel ruis). Maar ja, dan hoor je die ingekorte versie van Child In Time en dan is ook die paar luttele euro's zonde van het geld...

Vandaag kwam ik de dubbelaar tegen bij de FRS voor 8 euro en ook nog eens 3 halen 2 betalen. Voor het eerst sinds vele jaren stond ik weer in de platenwinkel met een koptelefoon op, om te checken of de nummers nu wel in de normale versie erop stonden. En dat staan ze

Laat alsjeblieft de enkel cd liggen en probeer de 2 CD te pakken te krijgen. Prima verzamelaar in een fijne remastering. 4*

avatar van B.Robertson
Heb de enkele versie een paar jaar terug voor luttel bedrag uit de tweedehands bakken gevist en als je al veel van Deep Purple hebt is het niet erg om die verknipte versies van pakweg de helft van de nummers eens te horen, of dan wel: zo moet menig singletje klinken die ik vroeger gespaard heb en nu niet meer draai. Geluid is voor een verzamelaar wel piekfijn in orde. Sommige edits vind ik nergens naar klinken, zoals het meer dan de helft ingekorte Woman from Tokyo en Child in Time slaat natuurlijk nergens op. De kortere nummers daarentegen klinken een stuk beter dan op een Deepest Purple, om dat album ook maar aan te halen, en als je een verzamelaar als A Fire in the Sky uit 2017 aanschaft op LP zit je evengoed met edits opgescheept. Bij Speed King gaat het hier om de alternatieve piano-versie en zoiets als When a Blind Man Cries is altijd leuk meegenomen (remix-versie overigens).