Gregory Porter - Water (2010)

Jazz / Soul

9. Lonely One (5:41)
  10. Water (4:01)
  11. Feeling Good (3:01)
avatar van IntoMusic
Geweldig album met een uitstekende begeleiding. Zijn stem is helder en een echte jazz-sound.
V.w.b. de instrumenten: die krijgen lekker veel ruimte in de nummers en bestaat stuk voor stuk uit virtuozen die hoorbaar plezier hebben.
Hierna zijn nieuwste album beluisteren, want dit debut is absoluut geslaagd.

avatar van Niek
Geweldige baas en mooie plaat. Heb nergens het echte 'wow!'-gevoel maar het is gewoon ontzettend lekkere muziek. De Feeling Good-cover vind ik wat overbodig omdat ie niks toevoegt aan de grote database van Feeling Good-covers.

avatar van bas2204
De stem van deze man is gewoon zo enorm sterk en dan is de begeleiding ook nog eens van hoog niveau. Het is dan ook niet voor niets dat Gregory Porter al meerdere prijzen heeft gewonnen.

avatar van bas2204
Kan er niet meer omheen, heb mijn beoordeling naar het maximum aangepast. Wat een debuutalbum is dit geweest van Gregory Porter. Hij blijft beklijven, met Magic Cup, Black Nile en 1960 What? als absolute hoogtepunten.

avatar van Axeqlusive
Wat een heerlijk album! Laatst de anniversary edition gekocht, op clear vinyl. Prima persing. Enige wat jammer is dat '1960 What?' ook een Opolo mix heeft meegekregen op deze versie. En nu is dat op zich niet zo erg, het is een prima mix voor de liefhebber, alleen wordt deze achter het origineel geplaatst en dus midden op het album! Dat breekt toch een beetje het concept van het originele album, vind ik persoonlijk jammer. Op het album zelf is uiteraard niets aan te merken. Ik ben nog relatief onbekend met Porters' werk, maar dit debuut behoort tot het beste dat hij uitgebracht heeft.