Spooky Tooth - Spooky Two (1969)

Label: A&M

1. Waiting for the Wind (3:38)
  2. Feelin' Bad (3:14)
  3. I've Got Enough Heartache (3:27)
  4. Evil Woman (9:01)
  5. Lost in My Dream (5:06)
  6. That Was Only Yesterday (3:53)
  7. Better by You Better Than Me (3:37)
  8. Hangman Hang My Shell on a Tree (5:32)
avatar van Mssr Renard
Ik vind dit ook een ontzettend sterke en veelzijdige plaat. Goede zan, goed orgelwerk en lekker gitaarwerk. Evil Woman is een opvallende song, maar zo'n song als Lost in My Dream heeft ook iets heerlijks mysterieus.

avatar van Rinus
Fijn album met de nodige psychedelica erin

avatar van Brutus
Dit album is vele malen beter dan het debuut.

avatar van jorro
Een jaar na mijn vorige berichtje loop ik tegen dit album aan in de 100 Greatest Albums of 1969. Terecht dat het in die lijst staat. Het is echt een zeer fraai album. Alleen is plaats 99 wat laag.
Mijn prijsnummers zijn I've Got Enough Heartaches, Lost in my dream en Hangman Hang My Shell on a Tree. Maar de overige tracks zijn ook zeer de moeite waard.
In de Best Ever Albums chart over 1969 staat het op 137.
4* blijft 4*.

avatar van Mssr Renard
Het is Spooky Tooth nooit meer gelukt om het niveau van deze plaat te halen. Eigenlijk vind ik dat dit de enige plaat is van Spooky Tooth die er echt toe doet. Niet dat de andere platen zo enorm slecht zijn, maar hier klopt gewoon echt alles. De composities zijn sterk, de balans tussen electrische rock en meer akoestische stukken, de rauwe en gevoelige zang, de productie. Het is dan ook wel een groep erg getalenteerde muzikanten. Deze is (bijna) net zo gaaf als de plaat Humble Pie van Humble Pie uit 1970, die een soort zelfde sfeer neer zet.