Metallica - St. Anger (2003)

Label: Elektra

1. Frantic (5:50)
  2. St. Anger (7:21)
  3. Some Kind of Monster (8:25)
  4. Dirty Window (5:24)
  5. Invisible Kid (8:30)
  6. My World (5:45)
  7. Shoot Me Again (7:10)
  8. Sweet Amber (5:27)
  9. The Unnamed Feeling (7:09)
  10. Purify (5:14)
  11. All Within My Hands (8:48)
avatar van The Foxx
De composities zijn an sich nog wel aardig (met name de eerste 3 nummers) maar het drumgeluid verziekt met name het luisteren ernaar. Verder jammer dat er geen enkel gitaarsolo opstaat.

avatar van Queebus
1,5
St. Anger is het album waardoor ik vervreemd raakte van Metallica. Zo ontzettend slecht, zo ontzettend jammer. Benieuwd wat Cliff Burton er van gevonden zou hebben.

avatar van xrockerx
was dit niet ook de plaat waarbij de guitar hero mix beter klonk dan de og mix hahahaha

avatar van xrockerx
en hoe krijg je het voor mekaar een lelijke pusshead cover te creeren?

avatar van Edwynn
xrockerx schreef:

Nee dat was Death Magnetic. Maar de grap was dat die mix helemaal niet beter klonk. Eerder soft en wollig.

Net zoals Justice met extra bas ook niet beter klinkt en St. Anger met 'normale' drums ws ook niet beter zal klinken.

(Er vanuit gaande dat je met og mix originele mix bedoelt en niet één of andere disstrack van Ice t oid)

Edwynn schreef:

Dat was hem inderdaad...wat een gedrocht die death magnetic in songwriting

avatar van rkdev
Drama dit… ik mis werkelijk alles wat ik goed vind aan Metallica: stuwende moddervette drums (vervangen voor een vreselijke drumsound), mooie melodieën met krachtige riffs en lange solo’s en een goed zingende Hetfield. Soms komen uit zware periodes de beste albums, nu het zwakste helaas.

Voetnoot: Overigens past de hoes en gebruikt lettertype ook helemaal niet bij Metallica, eerder iets voor The Offspring of zo…

avatar van milesdavisjr
Het potten en pannen geluid van St. Anger heb ik nooit getrokken. Ik heb weleens begrepen dat de heren destijds gewoon wilden knallen en een wat non-conformistische houding op plaat wilden laten terugkomen. We kunnen stellen dat ze dat is gelukt. Killer en afstandelijker heb ik een album niet eerder gehoord. De persoonlijke verhoudingen tussen de mannen van dat moment zullen ook wel hebben doorgeklonken in de sound maar dat is een andere discussie.