Alice in Chains - Greatest Hits (2001)

Label: Columbia

5. Would? (3:27)
  6. No Excuses (4:16)
  7. I Stay Away (4:14)
  8. Grind (4:45)
  9. Heaven Beside You (5:28)
  10. Again (4:05)
Net het nummer No Excuses gehoord. (Wat is naar een goeie radio luisteren op je werk toch hemels) Mooi nummer, dat ik uiteraard al kende, maar geen bandnaam op kon plakken. Zijn er nog nummers die ik zou kunnen kennen?

Them Bones
Rooster
Would
No Excuses
Heaven Beside You

O, dat is de helft van het album. Zo zeker?

avatar van EmDee
Them Bones en Would waren hun eerste 2 hits, Rooster geen hit maar werd wel op de radio gedraaid. No Excuses is een hitje dat je al kent en Heaven beside you is volgens mij hun laatste hitsucces geweest (correct me if I'm wrong).

avatar van Kos
Kos
EmDee schreef:

Rooster geen hit maar werd wel op de radio gedraaid.
In Amerika was het wel een hit.

avatar van EmDee
Dat is dan ook het Mekka voor gitaarbandjes.

Wat een geweldige band, dus deze best of kan ook niet anders dan geweldig zijn natuurlijk

Stuk voor stuk prachtige songs... wat jammer toch dat ik ze destijds nooit eens live bezocht heb.

Waardige verzamelaar.
Gewoon hun 10 beste nummers, verder geen poespas.
Het vreemde van dit album vind ik toch wel dat het ondanks dat het een verzamelaar is, wel de sfeer uitstraalt van een gewoon studio album.

avatar van Sir Spamalot
Zopas heb ik mijn gedacht gezegd over Nothing Safe: The Best Of The Box uit 1999 en dan zie ik deze verzamelaar uit 2001, maar daartussen een live-album. Goeie tracklist dat wel en dat kan ook niet anders met hun repertoire, maar volstrekt overbodige verzamelaar. In 2006 volgde dan nog maar eens een verzamelaar van een groep die - let's face it - drie (!) reguliere platen en twee (!) EP's op hun conto staan heeft.
Lijkenpikkerij? Toch een dikke vette vier voor de prachtige en krachtige muziek.

Nian
Uitstekend album. Gewoon alle toppers van Alice In Chains op 1 album.
Toch vind ik de Unplugged versie dan toch beter hoewel dat toch ook een soort 'best of' is maar dan wel akoestisch gebracht.

avatar van Thin Air!
Leuke verzamelaar waarbij ik alleen Man in the Box tegen vind vallen. Dat nummer is een beetje tttttrrrrrraaaaaaaaaggggg.