Rick Astley - Free (1991)

Label: RCA

1. In the Name of Love (4:29)
  2. Cry for Help (4:53)
  3. Move Right Out (3:54)
  4. Be with You (4:14)
  5. Really Got a Problem (4:19)
  6. Is This Really Love? (3:29)
  7. This Must Be Heaven (4:46)
  8. Never Knew Love (3:10)
  9. The Bottom Line (5:18)
  10. Wonderful You (5:12)
  11. Behind the Smile (4:36)
avatar van Poeha
Absoluut het beste album van Rick.
En sowieso één van de betere albums ooit gemaakt.

Wat is die kerel een stuk volwassener geworden, vooral qua composities. Stem was altijd al goed.
Kan ook niet anders naar al dat Stock, Aitken & Waterman materiaal. Alhoewel ik daarvan ook nog wel een aantal tracks prima beluisterbaar vind.

Move Right Out steekt er bovenuit, maar er staan wat mij betreft nog een aantal verrassende albumtracks op.
Te weten:

In The Name Of Love;
Really Got A Problem;
Is This Really Love?;
The Bottom Line (lekker vrolijk nummer).

Misschien zijn ze ooit wel uitgebracht, maar ik vind het toch altijd maar weer lekker als er buiten de uitgebrachte singles om, nog tracks op een album staan die ook super klinken. Daar geef ik juist ook de hoge waardering voor.

4* wat mij betreft.