Queen - Pre Ordained (2002)

Rock / Pop
Label: MP

1. Queen - Mad the Swine (3:16)
  2. Smile - Step on Me (3:08)
  3. Smile - Earth (3:56)
  4. Smile - April Lady (2:34)
  5. Smile - Polar Bear (3:51)
  6. Smile - Blag (3:08)
  7. Larry Lurex - I Can Hear Music (3:09)
  8. Peter Straker - Heart Be Still (4:16)
  9. Peter Straker - The Day the Talkies Came (5:11)
  10. Peter Straker - I've Been to Hell and Back (2:51)
  11. Peter Straker - Tear Down the Walls (4:57)
  12. Peter Straker - Vamp (5:32)
  13. Peter Straker - Black Swan (5:16)
  14. Larry Lurex - Going Back (3:02)
Dit album is niet helemaal Queen naturlijk, maar toch wel goed. Ik luister er bnijzonder graag naar.
Vooral Mas The Swine vind ik een topnummer.
De Smile nummers vind ik persoonlijk IETS minder.

avatar van avdj
Dit kwam vóór hun debuutalbum "Queen" ?

avatar van tomthumb
Tis een soort verzamelaar van verschillende (pre)-queen projecten. Er zit erg goed materiaal tussen.

avatar van avdj
Oke, ik ben deze CD nooit tegengekomen namelijk.

avatar van Drs. DAJA
Ik wil hem ook wel .

Maar ik geloof dat dit een bootleg is kerel, en die zijn hier niet toegestaan!

Dit is inderdaad een bootleg!
Ik heb deze zelf in mijn bezit.
En een aantal nummers zijn geproduceerd door de Queen leden.
Er staan ook nummers op van Smile,de band voor Queen
met Tim Staffell als zanger.

avatar van bloempje24
Geen bootleg dit!

avatar van Eddie
Volgens mij ook niet hoor. Ik heb hem volgens mij ook in de winkel gehad.

Bootleg dus,
Site van een vriend van mij

avatar van bloempje24
is wel gewoon in vele winkels te koop inderdaad.

Zeer sterke verzamelaar van onbekend, vroeg Queenwerk. Het genie was er alvast aanwezig. 'Mad The Swine' is geweldig, 'April Lady' en 'Polar Bear' zeker ook. 'Blag' bevat een fantastische solo die later ging dienen voor 'Brighton Rock'. Dit kwam nu wel niet uit voor hun debuut denk ik... het jaartal klopt volgens mij ook niet.

dit is inderdaad een bootleg album

avatar van kaztor
Ach, misschien is het een semi-legale bootleg, uitgebracht door een klein maatschappijtje waarvoor EMI niet eens de moeite doet om het tegen te houden. Ik denk trouwens dat EMI hier niet eens de rechten over heeft, dus wat maakt het dan nog uit?

Pieter Paal
Ik heb deze nummers van Smile en Larry Lurex als 'Queen in nuce', maar deze heeft iets meer tracks. 'Mad the swine' staat als remix ook op de cd-maxi-single van 'Headlong'.

avatar van IntoMusic
Dit leuke albumpje voor 5 euro op de kop weten te tikken, maar wist niet dat de kwaliteit toch wat te wensen overlaat. Wel een aanvulling als je alles al hebt van Queen en toch nog iets extra's wilt hebben.
Magere ***...

avatar van stuntman_jasper
Leuke cd. Heb m uit Engeland. Leuk om ook nog wat nummers van Smile te horen, maar de geluidskwaliteit ligt soms wel tegen de pijngrens.

avatar van kaztor
Ik heb de Smile-nummers op een bootleg genaamd The Ultimate Back Catalogue Part 1, samen met wat Queen b-kantjes etc. Erg leuk.
Over Smile: De elementen zijn er al, maar Freddie was nodig om het die extra push te geven. Wat zal die Tim Staffell toch op z'n neus hebben gekeken...

avatar van stuntman_jasper
Staffell heeft een eigen album nu als het goed is. Ik heb slechts fragmentjes gehoord, maar het klinkt best goed. Vooral zijn versie van Doin Alright.

avatar van kaztor
Dan zingt hij nu zeker zuiverder? Hij klinkt heel aardig op de Smile-nummers, maar was niet erg toonvast in de gedeeltes die Freddie wel glansrijk zou hebben doorstaan.

Kingsnake
He deze plaat ken ik niet.
Terwijl ik de songs wel ken, een aantal dan.

Ik vond Smile eigenlijk best sterk materiaal hebben.

Deze maar eens opzoeken.
Is met Tim Staffell? Of met Freddy?

Joy
op de hoes staat mercury iig

Kingsnake
Ja, maar dat komt volgens mij omdat er geen foto's van Tim zijn.

Ik denk hier met een bootleg te maken te hebben, en dan is deze iets minder interessant, want dan heb ik de songs al.

avatar van kaztor
Toch denk ik dat, als je deze songs nog niet hebt, dit wel zo'n beetje de meest complete cd is van die periode. En een echte bootleg is het niet. Het is eerder semi-legaal (klein maatschappijtje die via-via rechten bezit).

Kingsnake
Ik heb deze tracks ook niet allemaal, dat was overdreven.
Maar ik heb er een aantal, maar niet op een ceedee, maar los, op cassettebandjes zelfs.

avatar van Germ
Germ (crew)
Ik heb deze CD onder de naam In Nuce, althans ik denk dat het dezelfde tracklist is. En dat is zeker geen bootleg, gewoon bij de FRS gekocht.

Leuke CD, met de nummers van Smile (de band waar Mercury zich tussen metselde) en de 'Larry Lurex' single.

avatar van rkdev
Ja heb In Nuce vandaag ook aangeschaft. Leuk, niet meer dan dat.
De geluidskwaliteit van de Smile nummers is overigens erg matig.

Wat ik echter vreemd vind is dat ik een LP van Smile bezit met hierop ook de oorspronkelijke versie van Doin' Allright. Waarom staat dat nummer niet op In Nuce, en ook niet op Pre Ordained ?

Kingsnake
Ik vind deze oude opnamen wel aardig.

Earth heb ik altijd al een leuk nummer gevonden.

avatar van luc011190
Grappig, James Holden wees in zijn weblog op de, inderdaad opvallende, overeenkomst tussen I Can Hear van dit album en het geluid van Animal Collective (ik noem een Bros van Panda Bear)..

avatar van kaztor
Ik zal het jaartal eens veranderen. Dat deze uit 1973 komt is nl. kolder.

Ozric Spacefolk
Ik heb ook de In Nuce versie. Daar heb ik slechts 8 nummers op.

Going Back
Polar Bear