Eva De Roovere - Mijn Huis (2011)

België
Label: Universal

1. Ik Ga op Reis (4:07)
  2. Slaapt de Zon (3:14)
  3. De Keizer van de Nacht (3:16)
  4. Rechttoe en Frontaal (3:03)

met Thé Lau

5. 'k Weet Niet Wat het Is (3:05)
  6. Chocolat (3:23)
  7. Voort en Voort (4:06)
  8. Straks Komt de Regen (3:08)
  9. Mijn Huis (3:24)
  10. Elegie (3:43)
  11. Antwerpen (3:26)

met Piet Goddaer

12. Au Cœur Au Corps (4:38)
  13. Een Beetje Trompet * (3:23)
Ik heb deze nieuwe cd van Eva De Roovere net gedownload via iTunes en hij is weer super.
Wat heeft die toch een mooie stem! Echt een aanrader, kost trouwens maar 9.99eu.
Op de itunes versie staan er trouwens 13 nummers. Het 13e nummer noemt een beetje trompet.

avatar van goldendream
Welke Eva is de beste?
- zangeres bij Kadril ('Eva', 'Pays', 'La Paloma Negra')
- zangeres bij Oblomow (''Sporen', 'Ya'waaw')
- zangeres, samen met Gerry De Mol ('Kleine blote liedjes', 'Min of meer')
- solo ('De jager', 'Over & weer', 'Mijn huis')

Voor Kadril was ze de gedroomde zangeres, een hemelse stem bij de folkse sferen. Daar zitten werkelijk pareltjes tussen ('Mijn oogskens wenen' en 'Martelen' o.a.). Heel gevoelige teksten, sober gebracht, begeleid door klassemuzikanten.

Oblomow vind ik net iets minder, wellicht omdat ze er een ondergeschikte rol speelt, hoewel ik houd van het internationale en antiracistische van de band.

Met Gerry De Mol toont ze zich heel intimistisch, ik kan er sterk van genieten. Kleine liedjes om van te smullen.

Solo is de hitgerichte periode. Hier is ze het commercieelst, hoewel Eva eigenlijk niet echt commercieel is. Ook hier zijn er pareltjes. 'Mijn huis' ken ik wel nog niet.

Het kan er best door. Het muzikale palet is vrij gevarieerd, met Franse zang, duo's, enkele nummers die aangenaam in het oor blijven hangen (rechttoe en frontaal) maar ik vind dat Eva een zagerige stem heeft. Ze blijft steeds op dezelfde drie of vier tonen zingen.

avatar van IntoMusic
Lekker album en leuke teksten. Ze blijft (ook na dit album) toch wel één van de betere Nederlandstalige Belgische zangeressen. Bij Chocolat moet ik toch wel erg denken aan Vanessa Paradis zoals ze dit zingt.

avatar van smoozycat
Ik vind dit de minste van de 3 solo s vooral vanwege die franse liedjes waar ik niet zo van hou.
Maar het nr. met The Lau maakt veel goed

avatar van IntoMusic
Ik tel 2 Franse liedjes, dus zo erg is dat dan toch niet op dit album .