Jem - Finally Woken (2004)

Label: ATO

5. 24 (3:54)
  6. Missing You (4:01)
  7. Wish I (3:56)
  8. Just a Ride (3:21)
  9. Falling for You (4:18)
  10. Stay Now (3:43)
  11. Flying High (4:08)
ik hou niet van vrouwlijke artiesten, maar dit is geweldig om naar te luisteren.

avatar van Ward
Ik vind die single They wel leuk klinken. Is de rest van het album een beetje vergelijkbaar?

Ward schreef:

__________________________________________

niet alleen they is meesterlijk, maar 24 en come on closer zijn ook geweldig.

avatar van Ward
Come On Closer ken ik trouwens denk ik ook van een reclame van de film Closer.

avatar van peterb
Wat te denken van 'Save me', heerlijk nummer ook. Voor de rest vind ik het album aan het eind nogal tam worden. De eerste 5 of 6 nummers van de cd zijn veelbelovend, dus ik ben benieuwd hoe deze band zich gaat ontwikkelen. Dankzij het slappe eind: 3*

avatar van J.Bell
Hier ga ik nog niet op stemmen, want ik ken alleen het nummer "They", Dat vind ik wel een hele mooie plaat, dus ik ben ook wel benieuwd naar de rest.

De hoes is ook wel mooi. Beetje Belle and Sebastian-achtig. Ik vind They wel heel mooi. Een van de poppareltjes van dit jaar.

avatar van rrremberrrt
Ik vind dit schitterende muziek: kruisbestuiving van Dido en Roisin Murphy. De schitterende stem van Dido en de ballen van Roisin Murphy;o)

Eerst vond ik het beetje te gewoontjes, maar album is echt zalig.

Vooral They, 24 en Just a Ride zijn prachtnummers

Aan te raden liedje dat niet op album staat : Jem - Maybe I'm amazed

Jaa goed album!
Zeker 4 waard

wat een super plaat, wat een heldinnencd!

te lekker gewoon

wauw!!

rrremberrrt schreef:

Roisin heeft geen ballen. En deze plaat ook niet. Ik heb hem nu een keer of 4 gehoord en ik vind het eigenlijk maar slappe hap.

dit album is een van de mooiste albums sinds lang.. helemaal blij wordt ik hier van ..vooral het nummer Falling For You

avatar van Onderhond
0,5
Wat herman al zegt. Vreselijke platte popmuziek

They kende ik al (geen flauw idee van waar), maar dat vind ik nu typisch zo'n nummertje wat de kerk zou uitbrengen om hun diensten een "nieuw elan" te geven of zo. Wat een klaagzang

Dit soort gedoe kan ik niet aanhoren.

Toine Rorije
Electronic(?) / Rock(?). Gewoon pop toch?
En dan hou je onderhond tenminste ook buiten de deur.

avatar van Judith
They, Come On Closer en Save Me vind ik nog wel mooi, vette beat, mooie stem, maar de rest raakt me niet zo. Electronic is het zeker niet nee.

Mooie stem, wilde persee het eerste nummer omdat ik het zo lekker nummer vond een halfjaa geleden, maa wist de titel en de zangeres niet meer. Na veel gefrustreerd zoeken en vragen en met dank aan musicmeter heb ik het nu eindelijk, gelijk heel het album, en vind het heerlijk

Het beste album van 2005. Na de single "They" was ik gelijk verkocht! Wat mooi, wat mooi. Ik hoop dat de volgende albums net zo mooi worden.

edejong
een heerlijk album ... heb deze echt grijs gedraaid vorig jaar!! 4.5*

avatar van jowietje
They en Just a ride zijn echt heeeeerlijk, de rest van het album nog niet gehoord

avatar van the viking
1,5
Ga de cd even ophengelen ,verwacht er niet veel van overigens !

avatar van the viking
1,5
Inmiddels de cd beluisterd en had dit niemendalletje beter links kunnen laten liggen. Zoals zovele nieuwe hedendaagse releases scoort dit album qua originaliteit een dikke nul : Dido meets Fay Lovski !Kortom een cd om gauw te vergeten !

avatar van Ali Chemicali
Toen ik they zag op het Top Of The Pops podium dacht ik, wat een kut nummer. Toen ik het nummer een paar keer had gehoord ging het wel, maar na nog vaker geluisterd te hebben was het weer niks

avatar van Discoverme
Pop, maar dan net niet...net wel anders!
Gewoon een lekker album, lekker apart dus

avatar van Discoverme
Pop, maar dan net niet...net wel anders!
Gewoon een lekker album, lekker apart dus

avatar van grovonion
the viking schreef:

Ben het toch eerder eens met Discoverme. Eerste drie nummers vind ik speciaal. De rest kabbelt, toegegeven, iets te veel de vergetelheid in.

edejong
een nieuw album is op komst las ik ergens (weet alleen niet meer waar)
ben benieuwd!

raffael77
Op haar site, maar ben benieuwd omdat ze van producer is veranderd. De wat rustige producties die een hiphop sound hebben komen van Ge-Ology maar nu werkt hij niet mee of althans hij werd niet genoemd meer als producer die mee werkt aan volgend project.

Pieter Paal
'They' vind ik wel een goed (en apart) nummer.
Toen ik het voor het eerst hoorde, dacht ik dat het een solo-single van een van de Spice Girls was. Het heeft ook wel iets van Dido en Fay Lovski maar dan met een flinke schop onder de kont.
'Just a ride' is ook wel goed, maar wat minder spannend dan 'They'.

Misterfool
niet alleen they is mooi ook de andere nummers zijn zeker de moeite waard. eerst had ik nooit verwacht dat ik dit mooi zou vinden, toch vind ik het. ben dan ook geen pop liefhebber.

de top nummers zijn volgens mij 24,wish I en Them