De Mens - Wil Je Beroemd Zijn? (1996)

Belgiƫ
Label: Play That Beat!

1. Bijna (2:43)
  2. Soms Denk Ik Dat Ik een Weeskind Ben (2:42)
  3. Heimweeman (5:09)
  4. Wil Je Beroemd Zijn? (2:26)
  5. Maandag (2:54)
  6. Sheryl Crow I Need You So (3:53)
  7. En in Gent (3:05)
  8. Spijt Spijt Spijt (2:16)
  9. O.K. Bambi (2:37)
  10. Sniper (3:03)
  11. Heb Me Lief (2:52)
  12. IJstijd (2:22)
  13. Hallelujah (1:50)
  14. Tango Zonder Woorden (3:19)
avatar van c-moon
"... en dan maak je een pracht van een plaat.. hallelujah!"

Ja, een pracht van een plaat. Dat is dit wel! De Mens: lekkere Newwave Rock, stevige gitaren, vette bassen, goede drums... in het Vlaams

Met de s-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d-e teksten van voormalig Humo-rockjournalist (ja, dat was toen in de mode: zie ook Stijn Meuris, Noordkaap/ Monza) Frènk Vanderlinden!

DE MENS heeft al méér dan één uitstekende plaat op zijn naam staan, en daar is deze "Wil je beroemd zijn?" zeker bij!

"Soms Denk Ik Dat ik Een weeskind ben" (hoe komt ie erop), "Wil je Beroemd zijn", de heerlijke singles "Maandag", "En in Gent"... de superballad "Sheryl Crow I Need You So"...

Het hilarische "OK Bambi".... "Hallelujah"....

De plaat staat gewoon vol van top nummers

avatar van Ploppesteksel
Klopt !
Schitterend album !
En In Gent & Maandag zijn de uitblinkers .

avatar van jellorum
Zeer mooie plaat van De Mens, toch een tikkeltje beter dan de opvolger. Nummers 5,6 en 7 zijn echte klassiekers.

avatar van Omsk
En in Gent is inderdaad een heerlijk rockend nummer. Om tien keer achtereen te draaien.

Maandag is ook wel aardig, maar wat een prutstekst . Zelden slechtere gehoord.

avatar van Dielie
fantastische nederlandstalige rockplaat, de Pixies van Vlaanderen, lekkere rocknummers en die rollende rrrr van Frank Van der Linden, vette nineties bass en glasheldere drums + daarbovenop die snijdende gitaar, das de sound van de jaren negentig (!), en het was allemaal beter toen, ja vroeger..

amen

beaster1256
heimweeman , gewoon schitterend !

avatar van vinejo
Vind deze eigenlijk nog beter dan hun debuut. Er zit een heerlijke vaart in dit album, FVDL was van de “hoe korter hoe beter” school. Enkel de vrouwen waarmee hij het bed deelde vonden dit wat minder fijn.
Na deze plaat ben ik DM wat uit het oog verloren, hoewel ik ze hier en daar met veel plezier wel nog eens op een festival aan het werk zag.