Nightwish - From Wishes to Eternity (2001)

Finland
Label: Drakkar

1. The Kinslayer (4:22)
  2. She Is My Sin (4:47)
  3. Deep Silent Complete (4:10)
  4. The Pharaoh Sails to Otion (6:52)
  5. Come Covewr Me (4:50)
  6. Wanderlust (4:47)
  7. Crimson Tide and the Deep Blue Sea (3:13)
  8. Swanheart (3:58)
  9. Elvenpath (4:59)
  10. FantasMic (3:23)
  11. Dead Boy's Poem (6:58)
  12. Sacrament of Wilderness (4:51)
  13. Walking in the Air (5:49)
  14. Beauty and the Beast (6:56)
  15. Wishmaster (5:08)
  16. Outro (4:38)
avatar van Rinus
Raar, dat dit live album er nog niet opstond. Hoewel het eerst als dvd is uitgegeven,is het later toch echt ook als cd uitgekomen. Hoe dan ook, een goede live registratie van de band.

avatar van Dream Theater
De ultieme Nightwish DVD voor mij en god was mis ik dat mooie mens met haar prachtige stem. Wat een ongedwongen sfeer nog bij dit concert ( het spontane headbangen bij Fantasmic) en wat een pakkende nummers ( The Pharao Sails to Orion, Wishmaster, The Kinslayer). Helaas Nightwish 2012 blijft zwaar kloten toen was het nog geweldig,

avatar van Metalhead99
Een kleine klassieker voor mij. Mijn metal liefhebberij begon jaren terug bij de symfonische metal met zangeressen (aangewakkerd door het succes van onze landgenoten en de Airplay die zij kregen op tv). Zo werd ik ook een Nightwish liefhebber en deze live DVD laat goed de kwaliteiten van de band in deze periode zien. Tarja Turunen bewijst ook live de muziek erg goed te kunnen brengen. Wat een prachtig en zuiver stemgeluid heeft zij hier zeg! Verder is de band ook lekker op dreef. Zelf heb ik Hietala ook altijd wel kunnen waarderen. Ze zijn hier natuurlijk nog (relatief) jong en ze stralen dat ook uit (die ongedwongenheid).
Gewoon een erg toffe DVD voor de liefhebbers van de band.

Ik wist ook niet beter of dit was alleen als DVD verkrijgbaar, die ik zeer genietbaar vind overigens.
Maar nu weet ik dus van user Rinus dat dit dus ook als cd verkrijgbaar is.
Jaren geleden toen er nog platenzaken in overvloed waren en daar ook regelmatig kwam en ook regelmatig bij de Nightwish cd's zat te snuffelen ben ik deze cd toch echt nog nooit tegen gekomen.
Maar ik heb gelukkig de DVD en die verkies ik in dit geval toch echt boven de cd.
Maar blijft in beide gevallen goeie live-registratie.