Rhymesayers Record Store Day (2011)

Label: Rhymesayers

5. Blueprint - The Bartenders

met Zero Star

6. Evidence - Can't See the Sun
avatar van Rene1979
Lekker plaatje hoor... Leuk dingetje.

Wat is dit voor leuks?

avatar van MJ_DA_MAN
This year independent hip hop and independent retail join forces as Rhymesayers brings an exclusive 12" picture disc to Record Store Day. The limited run of 1000 hand-numbered pieces is perfect for any collector and music lover and includes a digital download card to satisfy any audiophile's needs. You'll find 6 brand new, exclusive and unreleased tracks from Atmosphere featuring Aesop Rock, Brother Ali, Evidence of Dilated Peoples, P.O.S, Blueprint featuring Zero Star, and Grieves & Budo.These tracks are only available on this 12", and will give you a taste of what to expect from all these artists in 2011! The picture disc was designed by Ohio artist and long time Rhymesayers collaborator Chris Gliebe aka Devious.

Klik.

avatar van Silky & Smooth
Okee, danku! Ga deze luisteren!

Net besteld ( ebay ), damn blij mee. Thanks Rene1979

avatar van -marco-
Word nu aangeboden op fifth element, goddamn!!!! Heb nu 2 exemplaren, iemand een kopen? Grapje is al vergeven, hahahaha

Dat van fifth is btw geen grap, maar de site is overbeladen dood

en out of stock, damn heeft echt maar 15 min geduurd dit whahahaha

avatar van Rhythm & Poetry
Fijne 12" inch plaat, zonder overdreven goed hun best te doen laten de diverse rappers van Rhymesayers horen wat ze in huis hebben. Hoewel het niveau niet zo hoog licht als gewoon is voor deze artiesten, is Rhymesayers Record Store Day zonder meer een aanrader. Het is voornamelijk erg vermakelijk, door het hoge tempo en de diverse stijlen - want het begint bij Rhymesayers een steeds diverser zooitje te worden, daar houd ik wel van.

Het nummer van Brother Ali vind ik het beste.

avatar van Rene1979
Ik vind die track van Grieves ook wel te gek.. Eigenlijk vind ik alleen die van P.O.S en Blueprint iets minder maar nog wel erg goed... Hoop echt dat ik deze ook krijg.. Maar dat is eigenlijk al zeker Dankzij Co.

avatar van thgryda
Fijn plaatje idd fijne producties, goeie artiesten en veel variatie. Het begint erg goed met een erg dope nummer van atmosphere vooral die productie ook Grieves vind ik erg goed. POS en blueprint ben ik door hun wat meer electronische, chaotische stijl nooit een fan van geweest en vind ik nu ook weer wat minder. Evidence sluit de plaat af met een goed nummer, fijne beat en evidence vind ik een van de beste mcs in het wereldje.

Net als R&P vind ik het nummer van brother ali (al is de opener ook supervet) het beste op dit plaatje. Jake One levert zoals vaak een erg dope beat af die bovendien brother ali op het lijf is geschreven. Zo vind ik toch 4 van de 6 nummers erg vet: kortom een fijn plaatje, iets te kort om een 4 te geven maar ik ga em zeker wel nog een paar keer draaien de komende weken.

avatar van -marco-
Grieves & P.O.S. zijn de minste tracks maar wel lekker imo

Atmosphere, blueprint & Evidence zijn heerlijk

Brother Ali is een topper

Kortom, mooie ltd ep uit het rhymesayers kamp!!

avatar van MAS
MAS
-marco- schreef:
en out of stock, damn heeft echt maar 15 min geduurd dit whahahaha

Ik greep er net langs.

avatar van Silky & Smooth
Leuk om de topartiesten van Rhymesayers samen op een CD te horen. Niet hoogstaand, maar gewoon goed, zoals we gewend zijn. Brother Ali vind ik het best, maar de combo Atmosphere en Aesop Rock is ook wel cool! Eigenlijk vind ik alles wel lekker klinken! 4*

avatar van -marco-
Deze werd net bezorgd bij me en damn wat is dit een mooie picture vinyl, de kleuren spatten er werkelijk vanaf

avatar van Slowgaze
Erg fijne verzamel-EP. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen van Atmosphere en P.O.S. wel wat muziek kende, maar Aesop Rock en Brother Ali alleen van naam. De rest zegt me eerlijk gezegd niets, maar dat kan nog komen. P.O.S. levert overigens het minste nummer van de cd af, een maar flauw, hoewel wel vrij rauw nummer.

Brother Ali levert een fijne bijdrage met een prettig refrein dat blijft hangen en sterk geplaatste samples over een licht stuiterende beat heen. Ook de mij geheel onbekende Evidence levert een fijne, erg donkere track af. Het gefluisterde "shadow" zorgt voor een dreigende sfeer en de biet draagt daar ook zeker aan bij.

De beste nummers zijn voor mij overigens die van Atmosphere & Aesop Rock, die bijna zo cynisch en donker is als Leonard Cohen op Songs of Love and Hate en ondanks zijn erg directe tekst iets ruw poëtisch heeft, en het nummer van Grieves die mij ook geheel onbekend was, maar als ik het zo hoor is het zeker een interessante artiest.

Wat is dat overigens voor een gitaarsample in de overigens prima track van Blueprint? Ik ken hem wel, maar ik kan er niet op komen welke het is. 't is een vrij bekende gitaarlijn volgens mij.

avatar van Rene1979
Ik heb deze net weer eens helemaal geluisterd nadat ik hem bezorgd kreeg (189/1000) en ik blijf elk nummer geweldig vinden. Alleen al vanwege het uiterlijk en de tracks erop ga ik een halfje omhoog.!

avatar van Silky & Smooth
Wat zou nog meer een reden zijn om te verhogen?

Rene1979 schreef:

Cool dude, ik heb nr. 790 en X !!!! Snap die X niet helemaal, zal dat nr 10 zijn?

avatar van MAS
MAS
Klinkt niet echt logish.

Nee, eerder nummer 10!

Silky & Smooth schreef:
Nee, eerder nummer 10!

Idd Aangepast!

avatar van bennerd
Degelijke EP waarbij voor mij vooral P.O.S. en rappert Zero Star opvallen. Van Grieves is er beter materiaal te vinden.