Rhymesayers Record Store Day (2011)

Label: Rhymesayers

5. Blueprint - The Bartenders

met Zero Star

6. Evidence - Can't See the Sun
avatar van Slowgaze
Erg fijne verzamel-EP. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen van Atmosphere en P.O.S. wel wat muziek kende, maar Aesop Rock en Brother Ali alleen van naam. De rest zegt me eerlijk gezegd niets, maar dat kan nog komen. P.O.S. levert overigens het minste nummer van de cd af, een maar flauw, hoewel wel vrij rauw nummer.

Brother Ali levert een fijne bijdrage met een prettig refrein dat blijft hangen en sterk geplaatste samples over een licht stuiterende beat heen. Ook de mij geheel onbekende Evidence levert een fijne, erg donkere track af. Het gefluisterde "shadow" zorgt voor een dreigende sfeer en de biet draagt daar ook zeker aan bij.

De beste nummers zijn voor mij overigens die van Atmosphere & Aesop Rock, die bijna zo cynisch en donker is als Leonard Cohen op Songs of Love and Hate en ondanks zijn erg directe tekst iets ruw poëtisch heeft, en het nummer van Grieves die mij ook geheel onbekend was, maar als ik het zo hoor is het zeker een interessante artiest.

Wat is dat overigens voor een gitaarsample in de overigens prima track van Blueprint? Ik ken hem wel, maar ik kan er niet op komen welke het is. 't is een vrij bekende gitaarlijn volgens mij.