Self Made, Vol. 1 (2011)

Alternatieve titel: Maybach Music Group Presents: Self Made, Vol. 1

Label: Maybach

1. Meek Mill, Pill, Rick Ross, Teedra Moses en Wale - Self Made (5:04)
  2. Meek Mill en Rick Ross - Tupac Back (3:57)
  3. Rick Ross en Wale - 600 Benz (5:09)

met Jadakiss

4. Pill en Rick Ross - Pacman (4:18)
  5. Meek Mill, Pill, Rick Ross en Wale - By Any Means (4:23)
  6. Meek Mill, Rick Ross en Wale - Fitted Cap (4:34)

met J. Cole

7. Pill, Teedra Moses en Wale - Rise (5:27)

met Curren$y en CyHi da Prynce

8. Rick Ross en Wale - That Way (4:30)

met Jeremih

9. Meek Mill en Rick Ross - I'm a Boss (4:10)
  10. Gunplay en Pill - Don't Let Me Go (4:04)
  11. Meek Mill, Rick Ross en Wale - Pandemonium (6:01)
  12. Meek Mill, Rick Ross en Wale - Play Your Part (4:58)

met D.A.

13. Pill - Ridin' on Dat Pole (3:21)
  14. Meek Mill, Pill, Rick Ross en Torch - Big Bank (4:45)

met French Montana

15. Meek Mill, Stalley, Teedra Moses en Wale - Running Rebels (4:56)
Harco
Pill en Wale kan ik wel waarderen. Ik kijk vooral uit naar Pill's Rise met CyHi en Curren$y - ondersteund door een beat van Cardiak (bekend van Wiz Khalifa's Mezmorized).

avatar van Delars
Play Your Part is een guilty pleasure.

avatar van Silky & Smooth
Verstand op 0 plaat, die nergens echt slecht is. Hier en daar zijn wat uitschieters, zoals Rise en Play Your Part. Volume opschroeven en lekker draaien! 2,5*

avatar van Rhythm & Poetry
Niet vies genoeg. Wel vermakelijk, maar dat komt ook omdat het soms wel erg fout klinkt - met name vanwege de kitscherige producties. Maar deze mannen kunnen beter en verdienen ook betere beats.

avatar van TheLegacy
Guilty pleasure muziek! Steekt voor dit soort muziek gewoon goed in elkaar. Niet te moeilijk doen, gewoon blazen met die boxen. Geef deze plaat gewoon een 4* omdat het precies voldoet aan mijn verwachtingen.

avatar van Kos
Kos
Klinkt stiekem wel nice.

Maxmus
Delars schreef:
Play Your Part is een guilty pleasure.

Haha wat een heerlijke track is dat ik speel hem nu over en over op youtube.
Die zanger werkt trouwens ook vaak met rappers of niet, al eerder met rick ross stond ook op masta ace en edo's album.

Toch wel lekker album! Ik deel de mening over Play Your Part, echt heerlijk nummertje!

avatar van speciesdecipit
What is this ?
Maybach Music....
I like this Maybach Music !

Kan dit album zeker waarderen, komt ook gedeeltelijk omdat ik er werkelijk niks van had verwacht.. Dan lijkt het misschien wat beter dan dat het daadwerkelijk is, maar ok.

Nummers als Self Made en Pandemonium klinken gewoon erg chill... Meeste nummers lijken wel erg veel op elkaar, maar dat stoort me (nog) niet..

Qua inhoud is het ook niet heel boeiend verder, maar het luistert gewoon erg plezierig weg imo. En dan met name Wale en Meek Mill.

Harco schreef:

Ik zie dat ik hier loog. Cardo zat achter Mezmorized; niet Cardiak.

Don't Let Me Go is hier in ieder opzicht het hardste nummer. Pill en Gunplay zijn dan ook verreweg het beste wat Maybach te bieden heeft. Het is vooral Gunplay (vanaf 2:38) die de show steelt op die track. Onbegrijpelijk waarom Ross zo ontzettend veel ruimte geeft aan Meek Mill en Gunplay maar één verse geeft. Ongelooflijk saaie rapper met nul charisma (fuck swag) en identiteit, met Tupac Back als ultieme dieptepunt. Ross mag zelf trouwens ook wel stoppen met rappen; de manier waarop hij de laatste twee jaar zijn stem gebruikt, is om te huilen. Waar is de Ross van Hustlin'?

Harco
Ik loog ook in mijn vorige bericht. Die verse van Rozay op I'm a Boss is kneiterhard.

avatar van gherdt
Beetje malloterig geheel dat MMG maar dit is toch zeker een zeer gruwelijke plaat. Blazende beats, mc's volledig in hun comfort zone en gelukkig nog geen r&b-ballade overdosis zoals op God Forgives, I Don't en Self Made Vol.2 het geval is.....Pandemonium en By Any Means zijn hier de grote uitschieters, wat een anthems...