The Rolling Stones - Out of Our Heads (1965)

Label: Decca

1. She Said "Yeah" (1:34)
  2. Mercy, Mercy (2:45)
  3. Hitch Hike (2:25)
  4. That's How Strong My Love Is (2:25)
  5. Good Times (1:58)
  6. Gotta Get Away (2:06)
  7. Talkin' 'Bout You (2:31)
  8. Cry to Me (3:09)
  9. Oh, Baby (We Got a Good Thing Going) (2:08)
  10. Heart of Stone (2:50)
  11. The Under Assistant West Coast Promotion Man (3:07)
  12. I'm Free (2:24)
avatar van Rogyros
Verbazend dat hier nog geen enkel bericht bij is geplaatst. Ik snap dat veel mensen de voorkeur geven aan de Amerikaanse versie. En ik heb deze tijd niet meegemaakt, maar degenen die dat wel hebben meegemaakt, kwamen toch vooral in aanraking met de UK versie lijkt mij.

Hoe dan ook, ik heb besloten de Engelstalige discografie door te spitten. Dit album is ook wel aardig, maar de reputatie van The Stones haal ik niet uit dit album. Leuk om te luisteren, meer niet. Met dit album sta ik natuurlijk ook nog steeds in hun beginperiode. Drie sterren.

Heart Of Stone en I'm Free zijn mijn favorieten.

avatar van Thunderball
Bij de jaren '60 Stones albums heb je de Engelse/Europese lijn en de Amerikaanse lijn, die qua inhoud nog al van elkaar verschillen.
In het verleden zijn er nog al eens van dit soort van dubbele albumtitels afgegooid, om wat voor reden dan ook en op een gegeven moment heb je geen zin meer om er dan weeeer een nieuw stukje bij te typen (met de kans dat het er toch weer af wordt gegooid). Dat is waarschijnlijk ook met dit album gebeurd.

avatar van henk01

avatar van teus
henk01 schreef:

??? Wss of mss December's Children (ook '65 US) met de zelfde hoes

avatar van nlkink
Blijft een leuk album. Ik heb Out Of Our Heads niet maar als ik de tracklist zo bekijk is dit een van de albums die je kon samenstellen als je in de zeventiger jaren Stones Story, Stones Story 2 en Stones Story 3 had aangeschaft want ik ken elk nummer.
De drie favorieten zijn willekeurig want ik kan zo drie anderen selecteren die ik net zo goed vind. Een van de betere albums uit de beginperiode.

avatar van teus
henk01 schreef:
Ik heb hier de cd met andere nummers. Hoes is hetzelfde. Vreemd.

Nu valt het kwartje ineens bij mij ,jou opmerking ...en bekeek de tracklist hier nog eens ,klopt voor geen meter ,nu snap ik ineens jou constatering
Wat je hier ziet is de hoes van de orginele uitgave van Out Of Our Heads (UK)... alleen vond iemand het nodig om de zaak aan te passen ,(moet het ook maar weer corrigeren) want het was (weet ik zeker) altijd de correcte UK tracklist
Nu staat dus de US tracklist erbij vermeld ,(zie de US uitgave ,ook hier te vinden) ,kunt u het allemaal nog volgen??

avatar van henk01
Nee, zo belangrijk is het ook niet

avatar van nlkink
Ik wel. Denk ik....

avatar van Tozifra
Ik heb de UK-tracklisting weer ingevoerd; die begint met 'She said "Yeah"'.
Drie nummers zijn van Jagger&Richards (Gotta Get Away, Heart of Stone en I'm Free) en 'The Under Assistant West Coast Promotion Man' is van Nanker Phelge (pseudoniem voor The Rolling Stones). De overige nummers zijn covers.

avatar van lennert
She Said Yeah laat het album lekker hard van start gaan zeg. Jammer dat dit niet wordt doorgezet, al moet ik toegeven dat ik per album de zang- en gitaarkwaliteiten vooruit hoor gaan. De eigen songs vind ik hier nog steeds niet bijzonder sterk en ik mis nog steeds een echte kraker. Maar goed, nu de band even is opgewarmd met andermans composities mag het eindelijk tijd worden dat ik eens een album met compleet eigen materiaal kan horen...

Tussenstand:
1. 12x5
2. Out Of Our Heads
3. The Rolling Stones No. 2
4. The Rolling Stones

avatar van RuudC
Hier ga ik me toch bij Lennert aansluiten. Dit album heeft een goede opener, maar weet die lijn niet door te zetten. Mercy, Mercy is saai, truttig zelfs. Daarna herstelt de band zich tot op bepaalde hoogte. Interessant wordt het niet, maar slecht evenmin. De afsluiter I'm Free is wel de eerste klassieker die ik voorbij hoor komen (die van eigen hand is). Dat is dus ook een positieve noot, maar eigenlijk had ik wel verwacht dat de heren hier verder zouden zijn. Het is allemaal wel wat strakker, maar een heel boeiende plaat is dit niet geworden.

Tussenstand:
1. 12x5
2. The Rolling Stones
3. The Rolling Stones No. 2
4. Out Of Our Heads

avatar van Jelle78
Jammer dat RuudC en lennert de UK versie van Out Of Our Heads hebben besproken in hun marathon. Ik vind dit album beduidend minder dan de US versie. Bovendien was het de US versie die destijds wereldwijd verscheen, behalve in de UK. De Britten moesten het doen met deze versie, waarop de 8 van de 12 nummers covers zijn, in tegenstelling tot de US versie die voor het grootste deel uit eigen nummers bestaat.
De 4 eigen composities op Out Of Our Heads UK zijn bovendien niet de hitsingles die wel op de US versie staan. Hierdoor vind ik de UK versie niet alleen een minder album dan de US versie, maar is de UK versie niet representatief voor waar de Stones op dat punt in hun carrière stonden. Luisterend naar UK versie krijg je het gevoel dat de Stones nog steeds zwaar op covers leunden, terwijl dat al niet meer zo was. Bovendien is het beste eigen nummer op dit album, Heart Of Stone, als driekwart jaar eerder opgenomen.

Hoewel de UK versie van Out Of Our Heads niet slecht is (She Said Yeah is een sterke opener, het enige dat de UK versie voor heeft op de US versie, en I'm Free is een prima eigen nummer), valt de US versie verreweg te prefereren. Omdat de hele wereld, behalve de UK, Out Of Our Heads heeft leren kennen in de US samenstelling neem ik de UK versie dan ook niet op in mijn tussenstand. Voor de volledigheid, ik geef dit album 3 sterren.