Bob Seger & The Silver Bullet Band - The Distance (1982)

Label: Capitol

1. Even Now (4:35)
  2. Makin' Thunderbirds (3:00)
  3. Boomtown Blues (3:40)
  4. Shame on the Moon (4:58)
  5. Love's the Last to Know (4:31)
  6. Roll Me Away (4:41)
  7. House Behind a House (4:03)
  8. Comin' Home (6:08)
  9. Little Victories (5:51)
avatar van dynamo d
Shame on the Moon is een heerlijk typisch Amerikaans nummer. Moet ik toch een keer gaan aanschaffen. Volgens mij was dit in 1982 ook een top 10 hit in de USA.

avatar van vielip
Prima album weer van ome Bob! Een tikje harder dan de voorgangers al moet je daarbij niet gelijk aan hardrock denken o.i.d. Ik vind alleen dat de gitaar in sommige nummers wat meer op de voorgrond staat dan op eerdere albums het geval was. Het rockt af en toe lekker. Ik vind dit album eigenlijk niet of nauwelijks onderdoen voor een Night moves of Against the wind eerlijk gezegd. Oja, er spelen ook nog wat bekende muzikanten mee; Roy Bittan (E-Street Band), Glenn Frey en Don Felder (Eagles) en Bonnie Raitt.

avatar van blaauwtje
Gisteren weer eens uit de kast gehaald, het is gewoon een heerlijk album, prachtige ode aan de autoindustrie(makin thunderbirds), heerlijke dampende rockers(even now, house behind a house), met het uit duizenden herkenbare piano geluid van Roy Bittan verschoppelingen op pikken en gewoon gaan rijden(roll me away), en voor mij het hoogtepunt, Comin' home, de jongeman de vol idealen het ouderlijk huis verlaat en een tiental jaren later. berooid terugkeerd, ontdaan van zijn idealen maar met niet te veel trots om het thuis opnieuw te prberen. Een halfje erbij.

avatar van vielip
Terecht blauwtje! Een beetje aandacht voor dit prima album is wel op z'n plaats dacht ik zo