Bob Seger & The Silver Bullet Band - Live Bullet (1976)

Label: Capitol

1. Nutbush City Limits (4:37)
  2. Travelin' Man (4:53)
  3. Beautiful Loser (4:00)
  4. Jody Girl (4:37)
  5. I've Been Working (4:37)
  6. Turn the Page (5:06)
  7. U.M.C. (Upper Middle Class) (3:18)
  8. Bo Diddley (5:48)
  9. Ramblin' Gamblin' Man (3:01)
  10. Heavy Music (8:14)
  11. Katmandu (6:44)
  12. Lookin' Back (2:36)
  13. Get Out of Denver (5:21)
  14. Let It Rock (8:43)
Down_By_Law
Vergeet Bob Seger's Greatest Hits; die nummers kennen we wel van buiten. Als je maar één Seger album aanschaft, zou ik deze doen. Een waanzinnig goed en sfeervol live-album, zonder twijfel één van de beste van de jaren zeventig (en er waren veel mooie live-dubbelaars). 'Nutbush City Limits' is veel beter dan het origineel, en er is ook een prachtige funky cover van Van Morrison's 'I've Been Working'. De plaat zakt nergens in.

Een must!

avatar van Japser84
Wow! Ik heb deze plaat op de gok gekocht voor 2,- op de platenbeurs. Allereerst is het dan altijd weer een verrassing welke kwaliteit het vinyl heeft; maar daarover valt niets te klagen.
De muziek dan. Ik kende Bob Seger nauwelijks (tsja, eigenlijk alleen maar van die cover die Metallica ooit maakte: Turn The Page). Live Bullet is één van die fantastische muzikale verrassingen die je tegenkomt in je leven. Ik heb de plaat nu één keer helemaal geluisterd en het is werkelijk fantastisch. Wat een energie, wat een muzikanten en wat een afwisseling ook. Van bluesachtig materiaal, naar funky, naar wat sfeervoller americana. Deze ga ik zeker nog vaak draaien.

Welke plaat is ook aan te raden van Seger?

avatar van vielip
De albums Against the wind, Night moves en Stranger in town vind ik super!
Het andere live album Nine tonight is ook een aanrader trouwens!!

Wat betreft dit album; ik heb 'm net gekocht dus ik kan er nog geen oordeel over vellen. Mijn bevindingen volgen dus later. De algemene reacties op dit album spreken echter boekdelen.

avatar van vielip
Heb dit album nu een aantal keer geluisterd. Het is een goed live album maar ik vind Nine tonight beter. Op deze wordt ook heerlijk gasgegeven maar er staan me net wat teveel nummers op waar ik niet zoveel mee kan. Met name het gefunk kan ik niet zo goed tegen
Er staat echter ook genoeg moois op met tracks als Natbush (zeg maar dag tante Tina!), Travellin' man, Turn the page, Katmandu, Let it rock en I've been working!

avatar van Broem
Turn THE Page is toch een van de meest onderschatte rock anthems aller tijden. Een werkelijk fantastisch nummer op dit fraaie live album van Bob in zijn hoogtijdagen. Zo'n vinyl dubbelaar die minimaal 1 x per jaar aan de beurt komt. Heerlijk die live lp's uit de 70's. Top.

Dit album beluisterd, begin is aardig. In mijn ogen komt het vanaf I've Been Working echt tot leven