Vanessa Carlton - Rabbits on the Run (2011)

Label: Razor & Tie

1. Carousel (3:16)
  2. I Don't Want to Be a Bride (4:01)
  3. London (4:19)
  4. Fairweather Friend (3:55)
  5. Hear the Bells (3:44)
  6. Dear California (3:19)
  7. Tall Tales for Spring (4:28)
  8. Get Good (3:54)
  9. The Marching Line (3:30)
  10. In the End (2:53)
  11. Tall Tales for Spring [Acoustic Version] * (4:31)
  12. Carousel [Acoustic Version] * (3:03)
  13. London [Acoustic Version] * (4:16)
avatar van Editoor
Ik vond de 3 vorige cd''s maar matig. Hopelijk weet de 4de cd wel te overtuigen.

Hier zit ik al heel lang op te wachten, en ik twijfel er niet aan dat het weer fantastische plaat wordt.

Maar het moet je een beetje liggen.

Rabbits on the Run: Vanessa Carlton: Amazon.co.uk: MP3 Downloads

30 seconden van alle liedjes. Dit wordt haar beste, meest artistieke album tot nu toe, niemand die dat kan ontkennen. Met elk nieuw album zet ze een gigantische stap vooruit. Ze weet hier een erg dromerige sfeer te creëren en haar stem klinkt gewoonweg zalig. Dit is geen pure pop meer. Iedereen zou dit album een kans moeten geven.

I Don't Wanna Be A Bride, London, Dear California en Marching Line zijn zijn de voorlopige uitschieters.

De release datum is nu wel een maand verplaatst naar 26 juli. Ik kan alvast niet meer wachten.

avatar van NewYorkCityLight
Je hebt me wel ontzettend nieuwsgierig gemaakt. Haar stem klinkt heel erg mooi op het nummer London, en ook meer volwassen. Bijna alle nummers klinken van een erg hoog niveau. Het enige nummer dat ik tot nu toe van haar kende was A Thousand Miles maar ik denk dat ik dit tegen die tijd ook maar een kans moet geven.

avatar van coldwarkids
Lacrymosa schreef:
Rabbits on the Run: Vanessa Carlton: Amazon.co.uk: MP3 Downloads

Hoe kan je dat nou aan de hand van 30 sec nummers zeggen?!
beluister eerst heeel het album.

coldwarkids schreef:

Hoe kan je dat nou aan de hand van 30 sec nummers zeggen?!
beluister eerst heeel het album.

Van wat ik al gehoord heb van de making of, de live versies en de 30 seconden ben ik er 100% van overtuigd dat dit haar beste album wordt. Ik moet niet heel het album beluisterd hebben om dit te vinden.

avatar van Tha)Sven
Lacrymosa schreef:

Voorbarig is het wel

avatar van fylintje
Beste album ooit van Vanessa Carlton! weet iemand waar ik dit kan bestellen behalve Bol.com ?

fylintje schreef:

Rabbits On the Run | CD WOW! Nederland - cdwow.nl

avatar van T. DiNozzo
Carousel is echt geweldig

Verrassend album. Al gaan een hoop nummers me na een tijdje wel vervelen. Get good vind ik 't sterkst

avatar van NewYorkCityLight
Mooi album van Vanessa Carlton dat zowel te weinig stemmen heeft als een te laag gemiddelde. Ze moet nog altijd overleven op die ene hit die ze ooit heeft gehad maar op dit album is veel meer te ontdekken. Perfect om te draaien bij het sombere weer van deze middag. Als ik 'I Don't Want to Be a Bride' één keer heb beluisterd staat hij daarna ongetwijfeld een paar keer op repeat. Tekst en muziek om bij weg te dromen. Dat Vanessa goed kan schrijven bewijst ze alleen al met dit nummer.
Maar Carlton verspeelt nog niet meteen al haar kaarten en laat nog meer moois horen op dit album bij nummers als 'London' en 'Fairweather Friend'. Vooral 'London' is een nummer waarvoor je echt even moet gaan zitten. Bij 'Tall Tales for Spring' komt er ook nog een korte gitaarsolo langs. 'In the End' is een mooie duistere, afsluiter die goed bij de hoes past en dit korte album tot een geslaagd einde brengt.