John Martyn - Heaven and Earth (2011)

Folk / Rock
Label: Liaison (I)

1. Heel of the Hunt (5:38)
  2. Stand Amazed (6:50)
  3. Heaven and Earth (7:04)
  4. Bad Company (4:35)
  5. Could've Told You Before I Met You (5:08)
  6. Gambler (5:17)
  7. Can't Turn Back the Years (4:17)
  8. Colour (5:30)
  9. Willing to Work (8:05)
Wat een man, wat een muziek. Ik ben benieuwd.Wel jammer dat ik hem in ieder geval nooit meer live kan meemaken.

avatar van AOVV
Is dit materiaal waar hij mee bezig was net voor zijn dood? Heb wel een album van John Martyn, namelijk 'Solid Air'. Mooi.

avatar van Masimo
John's eagerly awaited final album is now mixed and ready for release.

Ik ben toch wel erg benieuwd naar John Martyn. Ook benieuwd voor wat voor soort sound hij gekozen zal hebben.

Laat maar komen!

avatar van Masimo
Can't Turn Back the Years

Wat hou ik toch van z'n stem..

De versie van Phil Collins kan ik niet verdragen, maar de stem van John Martyn maakt van alles iets moois..

De release is trouwens 16 mei. Dus nog maar een paar dagen en nachtjes wachten.

avatar van codex
Wat een lekker album, fris, goed geproduceerd. Wat zat die man lekker in z'n vel zeg. Vreemd overigens dat aan de andere kant van het Kanaal John Martyn zo weinig bekend is. Fantastische stem, geweldig oeuvre (ok dan, wel een kleine dip in de jaren tachtig, maar dat kwam vaker voor in die tijd...), zo te horen had hij nog jaren kunnen doorgaan... Maar ja het mocht helaas niet zo zijn. Wel petje af voor de kwaliteit van dit postume album.

Ik reageer niet snel maar HEEL OF THE HUNT !!! wat een wereldplaat ! Kippenvelnummer!

Laten we zorgen dat dit nummer aan de TOP komt van de TOP 2000 !

WIE STEMT ER STRAKS MEE ?

avatar van Broem
Deze artiest pas laat ontdekt toen ik een remaster van Solid Air tegenkwam. Interesse was gewekt. Solid Air is absolute top maar deze Heaven and Earth laat horen wat een potentie John Martyn had. Heerlijke doorleefde bluesy stem met donkere nummers. Pop schurkt tegen blues aan. Een mooie hybride combinatie die mij uitstekend bevalt. Ga op zoek naar meer van zijn werk. Had een behoorlijk oeuvre zie ik wel op MuMe.