And So I Watch You from Afar - Gangs (2011)

Label: Richter

1. Beautifuluniversemasterchampion (5:52)
  2. Gang (Starting Never Stopping) (5:25)
  3. Search:Party:Animal (5:17)
  4. 7 Billion People All Alive at Once (5:43)
  5. Think:Breathe:Destroy (4:42)
  6. Homes - Ghost Parlor KA -6 To... (2:46)
  7. Homes - ...Samara to Belfast (9:50)
  8. Lifeproof (5:05)
avatar van Cloud
Tot nu toe veel minder dan het geniale debuutalbum.
Het kwartje viel bij mij ook later bij het debuut, dus nog even afwachten.

Bizar dat hier pas 1 stem is. Hun debuutalbum was geniaal. Ik ben het nu aan het luisteren en het klinkt weer ontzettend lekker.

avatar van crosskip
Deze plaat gaat er nu voor de eerste keer op. Ben wel zeer benieuwd hoe ze het er vanaf brengen.

avatar van oceanvolta
Nu op 3voor12 luisterpaal.

avatar van tribaltyn
ASIWYFA wil hier veel te graag de springerige post-rock band staan,
waar ze in hun debuut nog de dynamiek en energie in handen houden verliezen ze daar in dit album alle controle over. een overkill en snel gepingel en ADHD drum werk maakt dit album oninterresant en weinig memoriabel

avatar van Don Cappuccino
Nu 3 keer gehoord en ik word er erg blij van. De laatste tijd had ik echt hekel aan Post Rock omdat het allemaal hetzelfde is en op een vrij laag tempo. Gelukkig gooien deze mannen het tempo omhoog maar ze houden toch de melodie. Ik hou wel van een springerige Post Rock-band, ik ben het compleet niet eens met tribaltyn. Er is genoeg dynamiek en energie, het drumwerk is niet ADHD, het is geen snel gepingel. Het is ijzersterke en spannende muziek met veel lol! Vooral die opener zorgt ervoor dat mijn dag helemaal goed begint! Ik wacht nog even met een beoordeling, ik zit te twijfelen tussen 4 en 4,5.

avatar van Madjack71
Het zal allemaal wel goed gemusiceerd zijn en bij vlagen klinkt het ook wel bevlogen...maar het wil maar niet pakken. Als er geen gebruik gemaakt wordt van teksten i.c.m. een bepaalde vorm van voordracht, dan is voor mij juist de muzikale opbouw, setting, sfeer des te belangrijker. Waarom het bands als Pink Floyd/Dream Theatre/King Crimson en -de oude- Genesis o.a. dit veel makkelijker lijkt te lukken om juist aan die zaken allemaal aan te voldoen weet ik niet, maar ik mis dat teveel bij deze bands. Is dat omdat het teveel leunt op (post) rock, jam sessies o.i.d.? Ikke niet weet, maar ook bij een oude Metallica wisten ze een sterke opbouw rond een nummer te maken, zonder dat deze nou echt veel tekst had...and Justice for all bijv.
Voor tijdens een autorit, waarbij ik niet teveel mijn aandacht naar de muziek getrokken wil hebben, zal dit het wel kunnen doen, maar niet om er even voor te gaan zitten.

avatar van Don Cappuccino
De band leunt toch niet naar mijn mening naar jam sessies, de nummers hebben duidelijk een kop en staart. Deze band is nog wat harder dan de meeste bands in het genre. Maar de nummers bouwen toch super op, vooral Search:Party:Animal! De riff is gelijk geweldig en bij 3:15 zetten ze dan die Ierse riff echt geweldig in! Het wordt trouwens 4,5, geweldig album!

avatar van Tha)Sven
Jammer dat ze deze lijn doorzetten, op hun EP's blijf ik hen een stuk sterker vinden.

avatar van oceanvolta
Leuke kennismaking met deze band. Een soort ADHD versie van EITS maar wel op een goede manier. De nummers zitten goed in elkaar en zijn gevarieerd genoeg om mijn aandacht vast te houden.
Juist door de snelle riffs en gevarieerde drums onderscheidt ASIWYFA zich van andere post-rock bands. Een welkome aanvulling in het genre.

Toffe 2e plaat van deze Ieren, wel stukje minder dat de debuutplaat (maar die was ook niet echt te overtreffen)

avatar van stoepkrijt
Hyperactieve post-rock. Leuk!

Het eerste klinkt erg lekker en blijft meteen goed hangen. Dat kan ik van de rest nog niet meteen zeggen. Zo op het eerste gehoor lijkt het een beetje veel van hetzelfde, maar als ik dit album nog wat vaker luister zullen de nummers vanzelf streeds beter te onderscheiden worden.
Ik ben benieuwd of deze muziek een heel album lang kan boeien... Ik hoop van wel!

avatar van repelstefan
Het debuutalbum is zo bizar goed dat het in de lijn der verwachting lag dat het ze niet ging lukken dit te evenaren of laat staan te overtreffen. Ik vreesde ook een beetje voor een wat suffere kloon van het debuut. Gelukkig hebben ze met Gangs echt een heel ander album neergezet. Natuurlijk, het is postrock/mathrock, maar dit album heeft wel echt een eigen 'smoeltje'. Nummers als Beautifuluniversemasterchampion en Seach:Party:Animal zijn misschien niet zo memorabel als The Voiceless of Set Guitars To Kill maar wel minstens zo creatief. 4 sterren is dit zeker waard!

ADHD als sleutelwoord al enkele malen genoemd.
Kan best leuk zijn, zo toont bijv. World's End Girlfriend aan, vrij constant en degelijk.
Hier echter m.i. niet geslaagd (over de top).
Japanners zijn hier volgens mij gewoon beter in (van nature geflipt en "computerized")
Gevoel bij dit album komt beetje in de buurt van bij laatste, tegenvallende album 65daysofstatic.
3* derhalve.
Hoor liever geluid van eerste album terug op de volgende (en deze snel vergeten), anders dreigt dat ik ze inderdaad voortaan letterlijk "van een afstandje ga bekijken".

avatar van freakey
oceanvolta schreef:

Wie is EITS?
Sorrie, soms kan ik het eeuwige afkorten niet volgen..... (als snap ik ASIWYFA wel.... )

Explosions in the Sky..

avatar van freakey
thx

avatar van SirPsychoSexy
3,58 is naar mijn mening toch een ietwat lage score voor een waardige opvolger van een spectaculair debuutalbum. ASIWYFA bewijzen hier andermaal dat zang of teksten geen must zijn om intrigerende, meeslepende muziek te maken. Mijn favorieten zijn het een-tweetje gevormd door het intense Search:Party:Animal en het bloedmooie 7 Billion People All Alive at Once.