Homefront: Songs for the Resistance (2011)

Uitgebracht in eigen beheer

1. As I Lay Dying - War Ensemble (4:51)
  2. The Dillinger Escape Plan - Fight the Power (3:57)

met Chuck D

3. iwrestledabearonce - Uprising (4:17)
  4. The Acacia Strain - War Pigs (8:16)
  5. Periphery - One (7:13)
  6. The Ghost Inside - Fortunate Son (2:29)
  7. Winds of Plague - For What It's Worth (2:40)
  8. Misery Signals - Us and Them (7:41)
  9. Arsonists Get All the Girls - Masters of War (4:16)
  10. Oceano - War (3:58)
  11. Veil of Maya - Sunday Bloody Sunday (4:26)
bennerd
Stuk voor stuks degelijke covers, gaande van nette en eervolle kopieën tot regelrechte verkrachtingen (Oceano). Wel leuk om te horen dat iedere band er zijn eigen typerende draai aan geeft.

avatar van Don Cappuccino
Leuk cover album met een aantal uitschieters: positief en negatief. De eerste cover is gelijk goed, War Ensemble wordt zeer goed vertolkt door As I Lay Dying maar ze blijven heel dicht bij het origineel. Fight the Power is erg vet, TDEP heeft er echt een eigen versie van gemaakt.

Iwrestledabearonce is een van mijn favoriete bands. Het begin is gewoon normaal maar rond 3:14, wow! Een van de gavere covers. The Acacia Strain maakt War Pigs een tikje zwaarder maar maakt daar geen indruk mee bij mij.

De enige band die echt zijn eigen stempel op de covers heeft gedrukt is Periphery met One van Metallica. Veel mensen vinden dit de slechtste cover, ik vind hem het beste. De drumpartijen zijn heel goed en ze hebben er iets heel moois van gemaakt.

Na een coole cover van Winds of Plague komt Us And Them gecoverd door Misery Signals wat een hele gave band is. Ze doen het goed en blijven dicht bij het origineel. Between the Buried and Me doet het nummer toch wat beter.

Arsonists Get All the Girls doet een lekkere cover van Masters of War van Bob Dylan en dan komt met afstand de slechtste cover van het album: Oceano doet War. Dit is echt lachwekkend slecht, je herkent compleet niks van het origineel. Veil of Maya doet het niet slecht maar maakt geen indruk.

Een leuk album met best wel goede covers en een aantal uitschieters. 3,5 ster.

bennerd
Die cover van Oceano vind ik dan wel weer gaaf, juist omdat het zo'n regelrechte verkrachting van het origineel is

avatar van james_cameron
Zeer wisselvallige verzamelaar, met een reeks covers van songs met een oorlogsthema, uitgevoerd door een bonte mengeling van metalbands. Slayer's War Ensemble wordt voorbeeldig gecovered door As I Lay Dying, net als Metallica's One door Periphery, maar met de rest van de tracks is het behelpen geblazen. Heel bizar wordt het wanneer de compleet gestoorde cover van U2's Sunday Bloody Sunday zich aandient, door Veil Of Maya. Daar zullen Bono en kompanen waarschijnlijk niet zo blij mee zijn.