Washed Out - Within and Without (2011)

Pop / Electronic

4. Soft (5:32)
  5. Far Away (4:00)
  6. Before (4:46)
  7. You and I (5:13)
  8. Within and Without (3:32)
  9. A Dedication (4:19)
  10. Call It Off * (3:33)
avatar van FlyLo
Na één track: hé, leuk dit!
Na twee tracks: kan er nog altijd mee door
Na meer dan drie tracks:

FlyLo schreef:
Na één track: hé, leuk dit!
Na twee tracks: kan er nog altijd mee door
Na meer dan drie tracks:

Zelfde hier...ik hou het dan maar op de e.p's.
Al zijn die wel erg overschat want meneer heeft flink lopen samplen. (..en das nog voorzichtig uitgedrukt)

avatar van AOVV
Ik vind het best aangenaam. 9 lekker rustige electropoptracks, op de juiste momenten even opzwepend wordend. Moet het nog meer beluisteren, dat wel.

avatar van Dakduivel
Crack clip van Eyes Be Closed toegevoegd. Blijf een verschrikkelijk mooi nummer though.

Dakduivel schreef:
Crack clip van Eyes Be Closed toegevoegd.

Wat een ellendig slechte clip....

avatar van Dakduivel
Dat zeg ik.

avatar van Dikkop
Dit is mijn eerste luisterbeurt.
Ik ben totaal onder de indruk.
Geen idee of het zo zal blijven.
Ik ben waarschijnlijk overenthousiast.

Vreselijke clip idd.

avatar van KampF
Clip -1

avatar van De Daniël
Die clip illustreert voor mij goed hoezeer Washed Out mij kwijt is geraakt. Ik vind dit album best geinig, maar het maakt bij lange na niet dezelfde indruk als Life Of Leisure destijds op mij maakte.

De Daniël schreef:

De nieuwe Neon Indian al gehoord?

avatar van IllumSphere
12 Juli. De datum waar het al 22 dagen zomer is. Naast het feit dat het dan voor velen vakantie is, is het ook de release van dit album die ook het officiële debuut is van Washed Out. Een verzinsel van Ernest Greene. Nadat Pitchfork de hypemachine heeft opgestart en dit album met een 8.3 en het label 'best new music' heeft beloond was ik wel benieuwd of het daadwerkelijk het label 'best new music' verdiend. Iets dat ik al betwijfelde bij het lezen van de review. Ik heb helemaal niets met chillwave, of ook wel bekend als glo-fi, en dit album zal de eerste zijn die mij zal kennismaken met het genre.

Wat typerend is voor het hele album is de rustige sfeer die soms met opzwepende stukken op de juiste momenten de rustige sfeer doorbreekt. Voor de rest is het een prima album die nooit echt uitblinkt en daarom begrijp ik ook niet waarom dit album het label 'best new music' van Pitchfork krijgt. Ja, het is rustig en ja, het is mooi, maar daar blijft het ook bij. Niet echt een album die ik lang zal herinneren en dat is iets wat voor mij 'best new music' is. Muziek die ik heel lang onthoud en die ik vaak nog zal draaien.

avatar van o0.
o0.
Eyes be closed.. ik vind de clip geweldig

avatar van AOVV
'Within and Without' is een lekker zomers niets-aan-de-hand-plaatje geworden. Negen tracks die onverstoorbaar meanderen in een lome omgeving van keyboard en drumcomputer. De kalme, lichtjes galmende zang past er erg goed bij. Geen uitschieters, maar ook geen stinkers. Perfecte voorbeeld van een leuk plaatje.

3 sterren

avatar van trebremmit
Was niet echt onder de indruk na een aantal luisterbeurten, vanavond weer eens opgezet en hij beviel me eigenlijk vanaf de eerste seconde al, apart dat het kwartje soms zo maar kan vallen. Dit is lekker dromerig en melancholisch en een combinatie van verschillende zweef genres zoals ambient, chillwave en shoegaze. Heerlijk album!

avatar van Shinobi
Gewoon een lekker niks-aan-de-hand-album, de nummers kabbelen lekker voort. Vooral luisteren in combinatie met een mooie zomerdag.
Ik vind dit album in ieder geval wel beter dan de voorgaande E.P.

Dikke 3,5 sterren en een mooie hoes trouwens.

avatar van jurado
Dit album weer eens geprobeerd.
Toch niet zo ellendig als dat ik het eerder vond. Wellicht had het te maken met de vloedgolf aan chillwave releases waar ik zo moe van werd jaar of 3 geleden ,overdaad schaadt zullen we maar zeggen.
Staan een paar redelijk goede tracks op dit album maar het overgrote deel gaat het ene oor in en het andere weer net zo hard uit....

half puntje erbij...

avatar van SemdeJong
Er zijn erbij welke dit album 5 punten geven. Een 5 is in mij optiek alleen bestemd voor een geniaal album en dat is dit voor mij zeker niet. Het is relaxed en ook wel wat saai. Muziek waarbij ik makkelijk in slaap kan vallen. Before vind ik het leukste nummer van het album.

Ik heb dit album gisteren weer eens opgezet. gewoon een relaxte plaat niets meer niets minder.