Neek the Exotic & Large Professor - Still on the Hustle (2011)

Label: Fat Beats

10. Personal Freak
  11. Toast Tonite

met Fortune en Stachel Pag

avatar van Rene1979
Eerste track vind ik iig al relaxt.. Ben wel benieuwd hiernaar.

avatar van Rene1979
De eerste track knalt er meteen lekker in, daarna blijft het nivo wel hoog. Alleen ik moet eerst even de houdbaarheid checken. Large Pro produceert het overgrote deel en rapt op 2 of 3 nummers ook mee.

avatar van Delars
Wel een leuk album inderdaad.
Vind alleen Main Event een rot nummer

Die is door Lord Finesse geproduceerd... Heb hem nog niet aandachtig geluisterd

avatar van Delars
Die vocal die er door heen zit , erger ik me dood aan.

avatar van thgryda
Jaaaa hier heb ik zin in, nice !

avatar van Rene1979
Ik vind het een heerlijke cd...

avatar van thgryda
Ik zit nog maar aan nummer 4 maar die eerste drie tracks geweldig !

avatar van thgryda
_O_, vet samen met elmatic 2 albums in 1 week die een aanval doen op atmospheres plaats voor beste hip hop plaat van 2011. Dit wordt minstens 4, misschien zelfs de tweede 4.5 van het jaar !

Delars schreef:
Die vocal die er door heen zit , erger ik me dood aan.

Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind dat soort vocals soms erg vet, maar dan moet de beat veel epischer zijn. Op AWOL van AZ werd dergelijke vocal wel goed gebruikt. Nu ik stoor me er niet zo hard aan dat ik em moet skippen, ik vind het nog wel meevallen maar je hebt zeker een punt, zonder die vocal was het gewoon een betere track.

avatar van thgryda
Net als bij elmatic ga ik het op 4 houden, al blijf ik het vreemd vinden dat deze plaat zo weinig aandacht krijgt hier. Voor mij een van de betere albums dit jaar, met als uitschieter de titeltrack, een van de betere nummers dit jaar.

avatar van J.M.
thgryda schreef:

Ga hem ook maar checken dan.

avatar van Rhythm & Poetry
Oerdegelijk. Degelijke beats. Degelijke raps. Degelijke sfeer. Hoewel, het mag van mij allemaal wel wat moderner klinken. Niet dat je zoiets kunt verwachten van deze twee, maar ik heb niet heel veel met rap dat is blijven steken in een bepaald tijdsbeeld. Voor jaren '90 hiphop zet ik wel een jaren '90 plaat op. Toch luistert dit dermate gemakkelijk weg dat ik het wel een voldoende ga geven. Het is best de moeite waard om een keer aan te horen.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dit toch wel een goede plaat! Ben het deels eens met Rob over het blijven steken in een tijdsbeeld, maar echt veel doet het niet af van de kwaliteit. De producties zijn lekker en vooral Neek valt mij op. Een erg leuke rapper om naar te luisteren!

avatar van thgryda
Ik vind het onzin, alsof dat soort muziek alleen uit de jaren 90 mag komen. Bij celph titleds album kwam die opmerking er niet... Al denk ik dat het nog steeds maar een bemerking is van r&p en hij zijn cijfer nog steeds baseert op de kwaliteit van de muziek.

avatar van Rhythm & Poetry
Op Celph Titled's album kwamen de beats ook daadwerkelijk uit de jaren '90. Maar inderdaad, het heeft met de kwaliteit te maken. Deels met het feit dat ik er niet van hou dat artiesten blijven steken in een periode die er niet meer is.

avatar van thgryda
Mja dat is natuurlijk een eeuwige discussie, je kan beter een 90s stijl album maken (al vind ik dit niet zo 90s mss meer rond de eeuwwisseling, zeker geen illmatic stijl) dat kwaliteit bevat dan een nieuw geluid dat suckt. Maar waarom zou iets dat 90s klinkt ook net daarom slecht zijn? Veel mensen snakken naar die sound en het feit dat je alles wat zo klinkt automatisch minder zou vinden, maakt net dat je die periode laat verdwijnen imo... Nogmaals ik begrijp wat je bedoelt en ik hoor ook graag iets inventief maar soms moet je gewoon lekker doen wat je het beste kan, degelijk zijn dus

avatar van Rhythm & Poetry
En er is ook weinig mis mee, en ik vind het ook degelijk. Degelijk, dus ik ben niet al te enthousiast. Vandaar mijn drie sterren. Teruggaan in de tijd kan soms leuk zijn, maar het komt even vaak verkrampt over. Large Pro is niet meer de Large Pro die hij was in die periode en hetzelfde kan gezegd worden van Neek (hoewel die nooit dezelfde status heeft genoten als Large Pro). Overigens is dit voor beide heren wel de beste optie, dus het teruggaan naar een eerdere periode. Want gaan beiden hippe muziek maken dan zal het naar alle waarschijnlijkheid helemaal verkrampt overkomen.