Anouk - Urban Solitude (1999)

Label: Dino

5. Urban Solitude (4:00)
  6. U Being U (3:04)
  7. Michel (3:04)
  8. The Dark (3:16)
  9. My Best Wasn't Good Enough (3:29)

met Dinand Woesthoff

10. It Wasn't Me (4:27)
  11. Cry (4:10)
  12. Body Brain (3:41)
  13. My Friend (3:28)
avatar van Boermetkiespijn
Interessante vergelijking wel inderdaad. Zijn wij als luisteraars de man of de vrouw?

avatar van Style.Girl
Alleen Michel en R U Kidding Me kende ik al. En ook meteen de leukste nummers van het album. En Michel was en blijft nog steeds één van de mooiste nummers ooit. Toch vind ik het album over het algemeen minder goed dan haar vorige. De nummers zijn wel allemaal iets beter en leuker, maar het eerste album had betere uitschieters. The Dark en Don't zijn ook erg goed!

Tom Waits, My Friend, My Best Friend Wasn't Good Enough doen mij niets. Ook al zingt ze nog zo goed.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Iemand schijnt bij spullenhulp zijn Anouk collectie gedropt te hebben want na het debuutalbum Together Alone kwam ik deze Urban Solitude en ook Who’s Your Momma voor 1euro tegen.
Meenemen dus, terwijl ik voor deze artieste van vaderlandse bodem nou niet bepaald richting platenzaak zou rennen.
Toch ben ik net zoals de voorganger positief verrast.
Niet alle nummers zijn even memorabel maar nummers als R U Kiddin Me, het titelnummer en het ingetogen Michel zijn absoluut de moeite waard.

avatar van Ludo
In 1999 ontdekte ik als veertienjarige de OOR. Bij een abo kon je als welkomgeschenk uit een zwik cd's kiezen, en ik koos voor Urban Solitude. Me later natuurlijk diep voor geschaamd, en snel mijn exemplaar aan ons moeder gegeven. Bijna een kwart eeuw later zag ik precies die digipack in de kringloop (niet de Spullenhulp, maar de Rataplan). Toch maar meegenomen. Eerste helft van de plaat is matig, het lijkt wel alsof Anouk pas in de tweede helft loskomt, vooral vocaal. (Iets wat natuurlijk niet kan kloppen, want het is geen concert....) Michel heeft de tand des tijds het best doorstaan, dat nummer met Dinand is ook niet gek (dat ik dat nog eens uit de pen krijg!). Wel 2 Aardappeleters bij elkaar die twee, hoor.

avatar van Martin Zeeman
Persoonlijk vind ik dit de beste plaat van Anouk