Godsmack - The Other Side (2004)

Label: Universal

1. Running Blind (3:59)
  2. Re-Align (4:23)
  3. Touché (3:37)
  4. Voices (3:44)
  5. Keep Away (4:48)
  6. Spiral (5:21)
  7. Asleep (3:58)
erg goede ep! oude nummers in een nieuw jasje. een acoustich jasje wel te verstaan erg goed! 4*

zwaar gaaf, zo relaxed.....MMMMMM

avatar van dynamo d
lateralus schreef:
zwaar gaaf, zo relaxed.....MMMMMM

Inderdaad erg gaaf relaxed. Vooral in super audio cd surround sound is het helemaal 'kicken'. Prachtige gitaren, drums en zang. Mijn favoriete nummer van 'Other Side' is Re-align. Accoustisch erg goed, maar 't blijft pittig genoeg. Soms wordt accoustisch slappe geforceerde hap, maar dat is hierbij zeker niet het geval.

In plaats van de eentonige 'in your face' hardrock riffs die Godsmack meestal gebruikt op hun platen, is deze EP geweldig relaxed en steekt muziekaal goed in elkaar. Het heeft Godsmack op mijn lijst gezet van bands om naar uit te kijken, want het blijkt dat ze toch nog wat anders in hun mars hebben dan Alice in Chains achtervolgen.

Een toost op de hoop dat Erna verder gaat met varieren in de muziek op hun vierde Full-Length-Record, 'IV', zodat deze goede band bij optredens een keer nummers te spelen krijgt die hun vaardigheden ook echt waard zijn.

Hoogtepunten zijn de ingetogen ballad-versie van Awake, 'Asleep' en een kickass versie van Re-align die laat zien dat akoestisch toch heavy kan zijn.

avatar van nevyn
Anderu schreef:

Helemaal mee eens

avatar van Metalhead88
onder andere deze ep heeft mij aangespoord om te beginnen met het spelen van acoustische gitaar. Momenteel niet veel van terecht gekomen sinds april dit jaar, maar dit is gewoon een must have, voor mij persoonlijk goed voor 5 hele sterren.

MP3
Godsmack rulezzz.

Godsmack is 1 van mijn favoriete bands

avatar van Nicholas123
Hoewel ik af en toe nog wel eens negatief kan zijn over deze band moet ik dit fijne album gewoon een verdiende vier sterren geven. Het luistert gewoon heerlijk weg en de akoestische versies van de hardere originelen klinken totaal niet geforceerd en heel natuurlijk. Prima cd.

avatar van DeMart
Verrassend mooi..... Wel met een depri ondertoon, maar op de een of andere manier hoort dat bij deze CD

Aloanator
Dit is echt een geweldige CD.
Godsmack vind ik al een geweldig band, maar soms wat te veel distortion; soms wat te heavy op een herrie manier, ik heb niks tegen heavy. Het akoestische maakt het wat rustiger zonder dat het echt aan energie inlevert.
Het klinkt totaal niet als zomaar de akoestische versie van al eerder vertoond werk, het zijn echt goede nummers en (op Asleep na) vind ik ze zelfs beter dan het origineel. Asleep is ook een prachtig nummer, maar het origineel vind ik zo goed dat daar nauwelijks over heen te komen is.
Top 3 (van 1 naar 3): Touché, Re-Allign, Asleep

avatar van Don Cappuccino
Dit is mijn favoriete CD van Godsmack. De nummers van de normale albums akoestisch gespeeld zijn nog sterker dan het origineel. Ook de nieuwe nummers op de CD zijn heel erg goed. Ik luister het erg vaak. Ik geef het 5,0*