Janet - All for You (2001)

Pop / R&B
Label: Virgin

1. Intro (1:00)
  2. You Ain't Right (4:32)
  3. All for You (5:29)
  4. 2wayforyou (Interlude) (0:19)
  5. Come on Get Up (4:47)
  6. When We Oooo (4:34)
  7. China Love (4:36)
  8. Love Scene (Ooh Baby) (4:16)
  9. Would You Mind (5:31)
  10. Lame (Interlude) (0:11)
  11. Trust a Try (5:16)
  12. Clouds (Interlude) (0:19)
  13. Son of a Gun (I Betcha Think This Song Is About You) (5:56)

met Carly Simon

14. Truth (6:45)
  15. Theory (Interlude) (0:26)
  16. Someone to Call My Lover (4:32)
  17. Feels So Right (4:42)
  18. Doesn't Really Matter (4:25)
  19. Better Days (5:05)
  20. Outro (0:08)
  21. Who * (3:45)
  22. Son of a Gun (I Betcha Think This Song Is About You) [P. Diddy Remix] * (5:07)

met Missy Elliott

totale tijdsduur: 1:12:49 (1:21:41)
Marcel²
Met respect voor haar muziek, moet ik toch toegeven dat dit album niet zo goed is. De singles All For You, Someone to Call My Lover en Doesn't Really Matter gaan nog wel. De rest is een beetje slapjes, vind ik. Volgens mij heeft mijn vriendin dit album toen gekocht, of ben ik het stiekem toch zelf geweest? Ik had al eerder aangegeven graag naar haar muziek te luisteren, maar dit album word hier bijna nooit meer gedraaid. Misschien is het tijd voor een Design of a Decade 1996-2006. Zeg ook maar wat hoor.

avatar van musicfriek
Nou vind 1 verzamelaar al meer dan genoeg eigenlijk. Vind niet dat ze noemenswaardige hits heeft gehad de laatste 10 jaar met als grootste dieptepunt Together Again.

Got 'Til It's Gone is toch wel een goed nummer?

avatar van musicfriek
Nee, vind ik ook een erg vervelend nummer... Sorry. Als ik er dan toch eentje moet gaan noemen, dan vind ik Son of a Gun met Missy nog wel aardig. Omdat Missy meedoet natuurlijk.

Marcel²
musicfriek schreef:

Laat die versie nou net niet op dit album staan.

avatar van musicfriek
Volgens mij is dat een foutje dan. Want Carly Simon zelf doet helemaal niet mee op dat nummer. Er worden alleen een paar samples gebruikt uit een oud nummer van haar (You're So Vain).

avatar van FunkStar
Deze cd was ietwat teleurstellend na haar classics 'Janet.' en 'The Velvet Rope'. Toch staan er wel leuke nummers op zoals Come On Get Up (daar kun je niet op stilzitten), You Ain't Right (funky!!), All For You (classic), Someone To Call My Lover, Son Of A Gun (echt een klein meesterwerk), When We Oooo, Truth (mooie ballad), Feels So Right en een nieuwe versie van de hit Doesn't Really Matter.
Ook het spannende Would You Mind (waar ze tot een letterlijk hoogtepunt komt) is leuk om eens te horen!
Better Days is voor mij het beste nummer van de CD!

avatar van Carolaah
Haha, ik ben het met de meesten eens, dit album is nou niet echt één van de beteren. De nummers zijn soms wel erg sensueel en qua inhoud soms echt niks.
Desalniettemin heb ik dit album vroeger toch best vaak gedraaid.. Zo'n slecht album is het nou ook weer niet.. 't is wel een relaxt album, maar niet echt een hoogvlieger..

2,5-3

avatar van IntoMusic
Lekker funky, maar absoluut haar mindere albums in een tijd dat ze volgens mij albums MOEST uitbrengen. De teksten zijn inderdaad niet indrukwekkend (need I say more bij "Would you mind..."), maar toch is het een lekker album voor bijvoorbeeld de auto en bevat een aantal leuke rocky songs waaronder Trust a try.
Een luisteralbum vind ik toch meer Rhythm Nation, die ver...zeer ver boven haar albums na Velvet Rope uitstijgt. Hoewel haar nieuwste album (Discipline) er echt mag zijn...

avatar van lennon
Clouds en Son of a gun zijn zeer de moeite waard! All for you is een simpel vrolijk typisch Janet deuntje, Love scene is spannend, maar de rest van het album is maar matig.

Na Velvet Rope heeft Janet het niet meer zo...

Dit is mijn (nipte) favoriet van Janet.
Het is een zeer zomerse plaat die ik alleen draai als de zon schijnt en ik lekker buiten kan zitten (noem me gek maar dit album werkt voor mij niet als het slecht weer is, haha). 'All For You' is vijf kwartier genieten: nummers als 'Come On Get Up', 'All For You', 'Someone To Call My Lover' en 'Doesn't Really Matter' maken je mega vrolijk en zijn eigenlijk perfecte zomerhits. Ook de wat kalmere nummers geven een heerlijk gevoel: 'Feels So Right' is adembenemend fijn terwijl 'When We Oooo', 'China Love' en 'Love Scene (Ooh Baby)' heel erg prettig wegluisteren. 'Better Days' (de afsluiter van de cd) is een pareltje.

Ook zitten er wat ruigere tracks op: de opener 'You Ain't Right' en de rocker 'Trust A Try'. De samenwerking met Carly Simon ('Son Of A Gun') is zeer de moeite waard. 'Truth' is een rustig lied dat echt autobiografisch is en 'Would You Mind' is samen met een aantal bovengenoemde nummers één van de baby-making songs zoals Janet het zelf noemt.

Deze plaat behoort met Control, Rhythm Nation 1814, janet. en The Velvet Rope zeker bij de iconische toppers!

avatar van Twinpeaks
Aardig album maar teveel kaf tussen het koren. Son of a Gun is een prettige uitzondering en ook de titeltrack vind ik prima. Voor de rest kabbelt het maar kijk ik nergens verrast op . Janet had haar kruit verschoten en das jammer. 3 sterren