The Police - Greatest Hits (1992)

Label: A&M

1. Roxanne (3:12)
  2. Can't Stand Losing You (2:48)
  3. So Lonely (4:47)
  4. Message in a Bottle (4:49)
  5. Walking on the Moon (5:02)
  6. The Bed's Too Big Without You (4:24)
  7. Don't Stand So Close to Me (4:01)
  8. De Do Do Do, De Da Da Da (4:08)
  9. Every Little Thing She Does Is Magic (4:19)
  10. Invisible Sun (3:44)
  11. Spirits in the Material World (2:58)
  12. Synchronicity II (5:00)
  13. Every Breath You Take (4:12)
  14. King of Pain (4:57)
  15. Wrapped Around Your Finger (5:14)
  16. Tea in the Sahara (4:11)
EVANSHEWSON
Dit is de beste compilatie van The Police.

Hier staat tenminste het geweldig mooie The Bed's Too Big Without You op, dat op de meeste compilaties domweg over het hoofd gezien wordt.
Ook de mooie rocksongs Synchronicity II en de mooie afsluiter Tea in The Sahara !

Het vreselijke Invisible Sun haalt de vaart uit de plaat en dat blijft voor mij een SKIPnummer !

4.5 sterren dan maar ! **** 1/2

16 nummers, het is te weinig. Eigenlijk moet je gewoon alle vijf hun studioalbums in huis hebben. Ik krijg het in ieder geval nog steeds niet voor elkaar om een persoonlijke Police Top 10 samen te stellen. Te veel keuze, te veel hoogtepunten.

Maar Greatest Hits is in de eerste plaats natuurlijk een verzameling van de best verkochte singles. Met vijf Britse nummer 1 hits (Message In A Bottle, Walking On The Moon, Don't Stand So Close To Me, Every Little Thing She Does Is Magic en Every Breath You Take) en 11 singles die ook allemaal fantastisch zijn.

The Police was begin jaren '80 de grootste band op aarde en dit is onweerlegbaar bewijsmateriaal.

avatar van Lexcoaster
Uitstekende verzamelaar van een geweldige popgroep. Heerlijke muziek dit,mijn interesse in de studio albums is gewekt.

avatar van goldendream
Dit is het enige album van The Police dat ik bezit. Sinds kort luister ik naar de reguliere albums via Spotify. Ik heb niet de behoefte alles te hebben. Omwille van de extra mogelijke speeltijd hadden er wel 3 of 4 nummers toegevoegd kunnen worden.

Onlangs zag ik de film 'Can't Stand Losing You', die het verhaal van de band vertelt vanuit het oogpunt van de gitarist. De oude beelden en interviews geven me niet meteen een positief beeld van de drie leden: constante wrijvingen, geruzie en onnozel (arrogant?) gedrag tijdens interviews. Tijdens één interview antwoorden ze ronduit belachelijk op vragen en komen ze over als een stel zelfvoldane pubers, waarbij Sting een glas water in het gezicht giet van Stewart en ze dan als kleine kinderen achter elkaar aanhollen, terwijl de arme interviewster gewoon blijft zitten, niet wetend hoe te reageren. Sommigen vinden het misschien cool, ik vind het een zielige vertoning.

Terug naar de muziek: deze verzamelaar is echt goed, mooi chronologisch en zo goed als volledig. Een viertal minder bekende nummers ontbreken om het perfect te maken.

3,5 sterren (misschien 4)

avatar van Bruce Almighty
Fijne verzamelaar! Velen zullen wellicht een 'Greatest Hits' luisteren ter kennismaking met de band, maar in dit geval vond ik het een leuke compilatie nadat ik het afgelopen jaar alle studioalbums van de heren volledig heb beluisterd. Enkele tracks 'missen' misschien om dit een perfecte verzamelaar voor de fans te maken, maar de plaat doet wat het belooft: alle hits verzamelen. En, zoals ik ook al bij hun album Synchronicity aangaf, ik ben het bij The Police wel grotendeels eens met die hits. Die nummers zijn ook in de meeste gevallen naar mijn mening hun beste werk, dus ik had niet het gevoel veel te missen hier.

Ik vind The Police een fantastische band, die ik erg hoog heb zitten. Alles lijkt te kloppen. Sting is een begenadigd zanger en zijn werk op de bas is inspirerend. Maar ook Andy Summers en Stewart Copeland leveren bij vlagen briljante en consequent onmisbare bijdragen. Ik merk dat ik geregeld de focus verander als luisteraar en eigenlijk ieder bandlid wel even wil horen. De nummers zijn ook dusdanig opgebouwd dat alle drie de ruimte krijgen om te laten horen wat ze in hun mars hebben. Enerzijds jammer dat ze niet meer hebben uitgebracht, maar anderzijds laten ze wel een indrukwekkend cv achter. Favoriete tracks kiezen hier lijkt haast een onmogelijke opgave.

avatar van musician
Het is inderdaad een behoorlijke 'recht-toe-recht-aan' compilatie: geen rare dingen en gewoon de hits tussen 1978 en 1984.
Alleen Tea in the Sahara was dan het b-kantje van King of pain maar vooruit.
Het zou kunnen dat The Police nog heeft gedacht Tea in the Sahara als track van dit compilatie album uit te brengen, ter promotie. Maar dat is niet gebeurd.

De teller bij Rate Your Music staat op 37 Police singles en 3 EP's. Maar met track 1 t/ 15 heb je wel de belangrijkste gehad.

Eigenlijk heeft The Police sec bekeken maar vrij kort bestaan, als je het hitmatig bekijkt. Sting startte in '84 (met succes) zijn solo carrière en heeft geen moeite zijn eigen compilaties te vullen, hoewel het voor hem sinds het begin van deze eeuw al hapert inzake echt groot succes.

Als puber was dit mijn favoriete band. Wij kwamen als vriendengroep bijeen, noem het maar indrinken, in een bouwkeet die rijp was voor de sloop. Behalve drank en zakken chips alleen een platenspeler, tafeltje en stoelen die je nog nauwelijks stoelen kon noemen en te pas en onpas hippe meiden of vriendinnetjes. Wat klonk de muziek daar in mijn beleving lekker en wat pronkte wij met muziek van The Police. Mijn zwijmel favoriet Every Breath You Take, mijn uit mijn dak lied; The Do Do Do, The Da Da Da,