Magnolia Electric Co. - What Comes After the Blues (2005)

Rock / Roots
Label: Secretly Canadian

1. The Dark Don't Hide It (4:15)
  2. The Night Shift Lullaby (4:34)
  3. Leave the City (4:28)
  4. Hard to Love a Man (4:18)
  5. Give Something Else Away Everyday (4:58)
  6. Northstar Blues (5:09)
  7. Hammer Down (2:41)
  8. I Can Not Have Seen the Light (5:42)
avatar van ACole_20
Nog geen reacties en toch zo'n hoge score?
Ik luister hem nu voor de derde keer en ik vind hem erg mooi.

Zag naam van de band in lijstje van Ron Jans (trainer FC Groningen) staan. Nooit eerder van gehoord, maar onder Songs: Ohia zijn ze toch al een tijdje aan de weg aan het timmeren. Ga me meer verdiepen in deze band.

Als je dit album mooi vindt dan moet je zeker eens snel luisteren naar:
Songs: Ohia - Magnolia Electric Co.

Dat album komt qua stijl het meeste in buurt, maar is wat mij betreft toch een stuk beter. 1 keer raden welk album Ron Jans en ik allebei op nr. 1 hadden staan in 2003?

avatar van ACole_20
bubbachups schreef:
1 keer raden welk album Ron Jans en ik allebei op nr. 1 hadden staan in 2003?

Haha, moet wel een close friend van je zijn of niet?
Weet je Rons favoriet uit 1982ook soms??

Maar dank voor je tip, ik zal hem snel opzoeken, ben wel nieuwsgierig.

vanson
het geluid van Magnolia Electric Co. komt al voor op het tweede album van Songs:Ohia ('Impala'), en de blauwdruk ligt misschien wel al op 'Didn't it rain'

ik denk dat elk album van Songs Ohia/Jason Molina de moeite waard is om te beluisteren als je deze al goed vind (ik vind deze namelijk het zwakste album dat Molina ooit heeft gemaakt)

avatar van sherpa
ACole_20 schreef:

Ook ik had nog nooit van Ron Jans gehoord, terwijl ik toch jarenlang naast het Oosterparkstadion heb gewoond

Songs:Ohia / Magnolia ken ik al een tijdje.
Veel van hetzelfde, maar wel erg mooi. En wat een productiviteit!

avatar van Nakur
the world was empty on the day when they made it
but heaven needed someplace to throw all the shit
human hearts and pain should never be separate
the wouldn't tear themselves apart both trying to fit

at least the dark don't hide it

_0_

avatar van Rounder
Hier word je niet vrolijk van.
Maar dat hoeft ook niet.
Honderd keer liever het diep trieste gezicht van Jason Molina dan het quasi vrolijke gebral van pakumbeet een René froger waar ik nu verplicht naar zit te kijken vanwege een tienerdochter die nog lekker naïef in het leven staat.
Ik neem een gele rakker op je Jason, maar ik stop iets eerder dan jij....take it easy.

Arbeidsdeskundige
Leave the City en I Can Not Have Seen the Light zijn mijn favoriete nummers op dit heerlijke album met bijzonder fraaie samenzang en sublieme muzikale omlijsting. Dit album komt heel diep binnen.