Azari & III - Azari & III (2011)

Canada
Dance
Label: Loose Lips

1. Into the Night (5:15)
  2. Reckless (With Your Love) (5:44)
  3. Tunnel Vision (4:37)
  4. Indigo (6:20)
  5. Lost in Time (6:18)
  6. Infiniti (6:22)
  7. Change of Heart (6:44)
  8. Manhooker (4:47)
  9. Undecided (6:05)
  10. Hungry for the Power (5:05)
  11. Manic (5:43)
  12. She's an Illusion * (6:44)
totale tijdsduur: 1:03:00 (1:09:44)
Hier kijk ik heel erg naar uit. Reckless, Indigo en Manhooker behoren tot de beste house-singles van de laatste jaren.

avatar van T.O.
Oeh..interessant inderdaad. Misschien wat leuke crossover-potentie ook.

avatar van Poa
Poa
Best wel benieuwd hiernaar. Wat ik reeds gehoord heb (Reckless, Hungry for the Power) is tof.

Manic is echt een geweldige single, hier kijk ik zeker naar uit!

avatar van Zwammer
Hier volledig te beluisteren: http://www.myspace.com/azar...

Ik heb ze vorig weekend live gezien op Melt! festival en dat was zeer vermakelijk. Kijk alweer uit naar het Lowlands optreden. Reckless en Hungry For The Power heb ik het afgelopen jaar vaak gedraaid en ik ben dan ook blij dat er eindelijk een volledig album op de markt komt.

Na al zowat 2 jaar hun singles grijsgedraaid te hebben had ik hier graag een uitzinning 'album van het jaar'-bericht gepost, maar zover is het nog niet. Na een paar luisterbeurten blijven de 6 nummers die ik al kende van de singles toch nog een stuk beter klinken dan de rest. Wat heet, Undecided vind ik bij vlagen zelfs een beetje irritant. Ik denk ook dat een iets kortere speelduur het album wel goed had gedaan. De stem van Cedric Gasaida blijft verder wel fantastisch, past echt iets precies bij de muziek.

avatar van hroswith
1990 belde.. ze willen hun house/newbeat terug.

Maar nee, dit klinkt, retro, maar ook best lekker. Nog geen score echter..

Wat een ontdekking. Dit klinkt echt heel vet...! Undecided is echt een wereldnummer zeg...

avatar van RogerV
Interessant, daar ga ik eens naar kijken

avatar van RogerV
Beluisterd. Bijzonder sterk album!

Heerlijke om Amerikaanse leest geschoeide housemuziek. Gebruikt invloeden van vroeger zonder een flauwe ripoff te zijn.

Ook mooi is dat de nummers een kop en een staart hebben en er veel diversiteit is. Een van de sterkste housealbums van de laatste tijd.

Alleen undecided trek ik totaal niet

Undecided is wat mij betreft ook de smet op dit album. Wat een klotenummer.

Grappig, ik vind het juist wel een goed nummer, vooral het tweede gedeelte!

Vloepk
Uitstekend album. Vooral Manic vind ik, naast de bekende tracks, echt een pareltje.

Poptimaforma: Azari & III - Manic

Pff, vandaag in de Concerto had ik hem in mijn handen maar ik ga toch echt niet een jewelcase van een kwartje zonder boekje aanschaffen. Zo jammer, echt een gemiste kans. De artwork is namelijk best mooi, stop die CD nou gewoon in een mooi kartonnen hoesje!

Vloepk
Klopt ja! Ik had vandaag exact hetzelfde! Ik denk dat ze de retro iets te ver hebben doorgevoerd wat betreft verpakking in ouderwetse jewelcase zonder fratsen.

avatar van Wernie007
Voor mij is het album net niet, om het het beste house-album van het huidige decenium te kunnen noemen. Te veel een verzameling aan losse tracks waarvan je de hitjes te goed kent om het als een geheel te waarderen. Verder ze hadden beter alle tracks achter elkaar kunnen mixen, dan vallen de wat langere echte house nummers beter. Daarnast vindt ik het jammer dat de cover van Adonis - No Way Back er niet op staat (dit zal wel iets met auteursrechten te maken hebben). Live heb ik ze al twee keer gezien en dat is zeker nog wel twee tandjes beter dan dit album.

Tjonge, dit is knap gemaakt en klinkt echt alsof het in de 90's gemaakt is dan wel gemaakt had kunnen zijn. Vermoed dat de makers van dit album een masterclass hebben gelopen bij Masters at Work - en ongetwijfeld hing er vroeger een poster van Donna Summer (Patrick Cowley) boven hun bed.

Opvallende sample: Robin S. - Show Me Love; gaandeweg komt er iets meer Cowley en Arthur Baker (synths) in. Mensen die dit kunnen waarderen, wil ik graag MAW aanbevelen - Nuyorican Soul is een aardige start; en voor in de auto: Funky Divas (m.n. pt 1 - met oa Robin S, Jocelyn Brown, Candi Staton).

Echt een leuk album.
Album leren kennen via "Manic".
"Lost In Time" was men eerste favoriet, deed me direct terugdenken aan alle (diepe) house platen die ik heb.
Nu "Reckless (with your love)" meer komt opzetten kan ik die ook heel erg smaken.

Ga die drie tracks (en het album) zeker nog vaak draaien!

avatar van Yann Samsa
Meer dan goede house plaat, en inderdaad: lekker retro sfeertje. Enkel net iets te lang vind ik.

Naast Reckless, topschijf indeed, krijgen Tunnel Vision en Lost In Time van mij een ster. Vreemd dat die songs hier minder in trek zijn.

Een aantal goede housetracks, die inderdaad wat naar de jaren '90 terug grijpen. Maar toch ook een aantal mindere songs, die mijn gemiddelde fors naar beneden halen. Favorieten zijn: Reckless, Indigo & Hungry For the Power. Deels geslaagd album, dit Azari & III.

Voor de liefhebbers. Er is een nieuwe EP
Azari & III