Will Smith - Lost and Found (2005)

Label: Interscope

5. Ms. Holy Roler (3:41)
  6. Lost and Found (4:18)
  7. Tell Me Why (4:31)

met Mary J. Blige

8. I Wish I Made That Swagga (4:18)
  9. Pump Ya Brakes (3:36)

met Snoop Dogg

10. If You Can't Dance (Slide) (4:05)

met Nicole Scherzinger

11. Could You Love Me (2:52)
  12. Lorreta (4:57)
  13. Wave 'Em Off (3:33)
  14. Scary Story (3:41)
  15. Switch [R&B Remix] * (4:48)

met Robin Thicke

16. Coming to the Stage * (4:21)
  17. We Won't * (3:43)

met DJ Kool Herc

18. Switch [Reggae Remix] * (3:50)

met Elephant Man

19. Chosen One * (3:11)
avatar van BoordAppel
Vind Switch toch een erg leuk nummer. Beetje Timbo jatwerk weer maar wel goed gedaan. Jazzy Jeff doet ook mee aan deze plaat, het kan nog wel wat worden.

avatar van Word_Play
Het album klinkt erg lekker, zo op het eerste gehoor.

Will moet wel erg van hiphop houden, want voor het geld hoeft hij het niet te doen.

BoordAppel schreef:

Vind Switch toch een erg leuk nummer.

Switch valt me juist heel erg tegen van Will. Nummers als Miami en Will2k waren nog eens goed, vind niet dat hij vooruit is gegaan.. Hij kan zich beter met acteren bezighouden.

1,0
Sorry Gasten, maar ik vind dat Willy het maar gewoon bij het acteren moet laten, want hij bakt er niet veel van de vorige albums waren al een flop en nu probeert hij het met wat bekende artiesten toch een goed album neer te zetten, wat hem niet lukt.En is hij nu ineens gangster ofzo, nee hoor dit is het echt niets voor mij.Mzzl

Wat hem zeker lukt ...

De productie is hier zalig. Smith is "geen" slechte rapper. Hij heeft zeker stijl en flow. Z'n lyrics zijn op het eerste zicht politiek correct , volwassen .... Smith klinkt goed en is gewoon goed. Ik kan niet meer zeggen. De acteur die eigenlijk eerst rapper was wisselt Timbo-achtige powerbeats af met leuk in het oor liggende refreinen ... Let op die brave maar toch wereldtrack " tell me why", het erg grappige " if you can't dance" en het aanstekelijke "Switch". Smith vervalt niet in r en b, wat al te bewonderen valt. De kwaliteit is constant en fantastisch geproduceerd.

Ink
van mij had het album gewoon Lost mogen heten...

En nu nog een argumentatie ...

avatar van Word_Play
Verrassend dope album. Productie is dik, en Will komt ook erg onpoint, zoals op Mr. Nice Guy:

Dissed by Eminem but didn't bother him
Yup, well he classy
Big Will just did another 20 mill', walk right past he

Dit album bewijst dat hij de skills die van 'Summertime' een klassieker hebben gemaakt niet kwijt is. Een van de meest verassende albums van 2005.

****.

Verbaasde me ook hoe fris en sterk hij rapt bij bv Swagga ( zalige track trouwens, beat is zalig en Smith dist hier heerlijk het stereotiepe gedrag van de rappers hedendage ... ) en mr nice guy ...

1,0
nee jongens de beats zijn op sommige nummers wel ok..maar dan ben ik ook verder uitverteld .ik vind zijn stem niks aparts hebben,zijn flow voor zover hij een flow heeft is gewoon ronduit slecht.Will is iemand die denkt dat in alles wat hij doet, hij de beste is (zeg maar gerust een te grote EGO)maar in rappen toch echt niet

Hmm 50 cent z'n laatste album geef je 4,5 sterren. Smith is hier que rapkwaliteiten vele male beter dan 50 ( al heeft 50 cent een aardige flow ...). Ik blijf erbij , Will Smith is hier erg goed . Smith was trouwens in de eerste plaats een rapper en dan pas een acteur.

1,0
smaken verschillen ik vind hem gewoon slecht.
en heb 50 cent 4,5 ster gegeven niet voor zijn laatste album want die vind ik ook niet goed maar voor "get rich or die tryin''

Idd , zat fout maar het maakt niets uit , m'n punt blijft hetzelfde over die vergelijking. Dus je vind 50cent op get rich die trying beter rappen dan Smith op Lost and Found ?

1,0
ik vind 50 cker beter rappen dan will,maar hiermee wil ik niet zeggen dat ik 50 cent de beste rapper vind die er op het moment is, daar vind ik NAS nog altijd beter in

Het is niet een kwestie van wie er beter rapt. Het is een kwestie van wat voor soort rapstyle je houdt. 50 Cent rapt heel erg laidback (vooral op The Massacre), niet bepaald snel en hij heeft een relaxte flow. Ik moet zeggen dat ik daar heel erg van hou. Will Smith rapt op een hele andere manier, dat is duidelijk. Een stuk sneller en frisser (om in [email protected] zijn woorden te spreken )

not bad fresh prince

Ben niet echt fan van hip-hop/r'nb of wat genre dit ook mag zijn, maar Switch vind ik wel een leuk nummerke.

Na wat luisterbeurten vind ik Switch eigenlijk het minste nummer, klinkt aanstekelijk maar de rest ligt toch een stap hoger.

Lost and found, is een solidair nummer, laat een beetje voelen van wat er gebeurt met de rappers van nu (bijv. die bling bling troep) en bijv. ik noem maar een rapper (ja rule) die ken zijn eigen stijl kwa muziek niet vinden en dus rapt ie ong op de manier van 2pac, dmx, 50cent en ga zo maar door,

wy should i sound like you sound, thats whats wrong with the rap game right now.

Music
SKILLZ?? SKILLZ?
will smith Skillz???
AHAHHWUUHAHUAUHA
hij praat eerder datie rapt

laat hem maar geen grotere MC dissen
want dan is die DOOMED

Music, waarom geef je dan 5 sterren ? zucht ...

P.S : Smith heeft zeker skills

avatar van Word_Play
Lost and found, is een solidair nummer

Je bedoelt een solide nummer

solide idd, ik zeg te vaak solide dus ik dacht dan maak ik er wel variatie en een draai aan

avatar van bas
0,5
bas
[email protected] schreef:
Smith is hier qua rapkwaliteiten vele male beter dan 50 ( al heeft 50 cent een aardige flow ...). Ik blijf erbij , Will Smith is hier erg goed . Smith was trouwens in de eerste plaats een rapper en dan pas een acteur.

hier moest ik toch even om lachen: Rapkwaliteiten? Je vind echt dat will smith goed kan rappen? Er zit totaal geen gevoel of klank bij die kerel, met nummers die voor mij erg afgeraffeld en commercieel in elkaar steken, dat kan je toch geen kwaliteit voor de muziek noemen. Mensen, laat hem lekker acteren, dat kan hij een stuk beter! 0,5*

Music
Bas: Will smith kan goed rappen jaah maar ieder rapper kan natuurlijk rappen de reden waarom ik het een 5 gaf is gewoon omdat het album wel opzicht wel goed is
maar ik vind het zo irritant dat mensen zeggen dat hij degelijk skillz heeft voor mij is het een entertaiment albumpje..ik neem mensem zoals will smith niet eens zo serieus..een 5 maar toch op heel ander nivo..

Relax
Er zitten mooie nummers op.
De beats zijn nogal slecht vergeleken met Jazzy Jeff, er zitten deze keer niet ALLEEN maar vrolijke nummers op.
Zijn verhalen steken goed inelkaar en is duidelijk verstaanbaar.
Alles is op de beat, dus alles goed.
4.0

avatar van RJR
RJR
Eerst had ik na het horen van dit album gemengde gevoelens. De eerste zeven nummers waren meesterlijk (met als hoogtepunt Tell Me Why).
Maar de nummers die volgen zijn een stuk minder, wel aardig maar niet zo goed als bijvoorbeeld Lost & Found en Mr. Nice Guy. Could U Love Me en Lorreta zijn leuk, maar bijvoorbeeld Pump Ya Brakes met Snoop Dogg vind ik een teleurstelling.
Eerst was ik dan ook negatief over Lost & Found met een Will Smith wiens stijl was veranderd, maar na het nog een keer horen van het album kan ik toch niet ontkennen dat dit niet alleen zijn beste album is, maar ook nog eens beter is dan het Top 40 gekwijl dat ze de laatste jaren hiphop noemen. ****

eazyfan
deze is egt niet goed die kerel moet egt maar gaan acteren de rest kan hij niet

avatar van jowietje
is nummer 10 met Nicole van de Pussycat Dolls?

Dat ben ik niet met je eens, ik heb dit album gekocht, omdat ik wel es wou horen wat deze man kon, en ik heb ook wat huiswerk gedaan en ik kwam erachter dat hij al albums uitbrengt vanaf 1988, en hij begon als rapper, in de XXL & the source stond dat hij the definition of an mc was. Ik ben het daarmee eens, als je lost & found hoord, tell me why of Mr. Nice Guy, dat zijn lekkere nummers, en The fresh prince zijn old skool hit: Summertime laat wel zien dat hij al lang hier is maar doordat hij een geweldig acteur werd, werd zijn raptalent overschaduwd. Ik vind het toch een 3.5 waard, en als het kon zou ik denk ik een 3.7 geven. Het is gwn rlxt en veel beter dan die 50 cent shit:p ik dacht eerst ook dat hij wack was, maar dat valt wel mee hij had gewoon lost & found als eerste single moeten doen, maar dan kreeg hij waarschijnlijk minder verkoop, omdat de real shit niet commercieel uitbreekt, er zijn wel uitzonderingen