Beanie Sigel - The B.Coming (2005)

Label: Roc-a-Fella

1. Feel It in the Air (4:06)

met Melissa

2. I Can't Go on This Way (5:03)

met Freeway en Young Chris

8. Change (4:36)

met Rell en Melissa Jay

9. Bread & Butter (5:42)

met Grand Puba en Sadat X

10. Lord Have Mercy (4:21)
  11. Flatline (3:04)

met Peedi Peedi

12. Tales of a Hustler Part II (4:20)

met Oschino en Omillio Sparks

13. Look at Me Now (4:03)
  14. It's On (5:05)

met Jay-Z

15. Wanted (On the Run) (4:29)

met Cam'ron

Improvision
wow , feel it in the air=prachtig
is zo'n nummer waarvoor je het album koopt:d
toch wel een van de betere rappers van ROC, zo ook niet slecht zijn a capella, hoe hij het ritme in zn rhymes legt

geweldig gebruik van sfeervolle soul samples, wordt nu ineens ook door 50 cent en the game overgenomen. Maar hier kunnen ze echt niet aan tippen!

Improvision
Indeed; he's a real soulful dude

favoriete tracks:
-Feel it in the Air
-Purple Rain
-Look at me now

mes-one
Hoe cool is flatline...

Verder sluit ik me aan bij Improvison

Relax
Geweldig album, jammer van dat laag gemiddelde, verveeld geen moment omdat het zo goed verzorgd is.

Jammer dat ik maar 3 favoriete tracks mag selecteren bij dit album, bijna alles zit op het zelfde niveau. Enige minpunt is het irritante Bread & Butter. Mijn favorieten: Feel in the Air, Don't Stop, Purple Rain, Oh Daddy, Change, Lord have Mercy, Look at me Now en It's On(Damn wat flowt Jay-Z geweldig)

Improvision
Haha, dat ik dit album ooit nog in mn top 10 had staan .

We zijn niet allemaal gepokt en gemazelde 'kenners'.

Zeg Mar Nix schreef:
We zijn niet allemaal gepokt en gemazelde 'kenners'.

Ik vind het nog steeds goed hoor, maar top 10 is nu wel iets te hoog. Ik schrok gewoon ff toen ik mn berichten hier zag staan, geen aanval op jou ofzo. Ik vind Beanie op Feel It In The Air nog altijd sterk.

Voor het eerst sinds "lang" nog eens naar geluisterd en was vergeten hoe goed deze CD eigenlijk wel is (of hoe hard hij mij toch bevalt).
De plaat is afwisselend en consistent tergelijkertijd en bevat nauwelijks skip nummers. Een hiphop CD die echt als full cd beluisterd kan worden, en zo worden er tegenwoordig maar weinig gemaakt.

Favorieten zijn allemaal al vermeld, wel nog extra kudos voor de geweldige beat/sfeer van "Tales of a hustler pt2"...

Mezelf
Relax schreef:

Perfect samengevat, van begin tot eind is dit gewoon prachtig.

Ook valt me op dat ondanks alle features (op bijna iedere track) Sigel toch zelf de hoofdrol naar zich weet toe te trekken, dit is nog wel eens de zwakte van andere albums geweest, maar hier is helemaal geen sprake van.

avatar van Willem-Holleeder
Wat een heerlijke cd!!!!!!!

avatar van PaulieWalnuts
Had deze op 2 sterren staan. Ik weet niet waarom. Vond en vind het een goed album. Lekkere samples en kwalitatief goede producties. Lekker laid-back.

avatar van Soulistic
Dit is waar hip hop om draait. Geweldige teksten, strakke samples, lekkere flow en goede features!
Beanie is eigenlijk nooit echt doorgebroken met zijn albums, maar dat maakt hij allemaal goed met dit steengoeie album!
Feel it in the Air, Look at me now & Purple Rain zijn beslist de beste tracks!!!
4,5 sterren!

X-man
Mezelf schreef:

Perfect samengevat, van begin tot eind is dit gewoon prachtig.

Ik ben het hier nog steeds mee eens. Blijft echt een steengoed album!

avatar van KILLERBEE99
Leuk album. Begint met een mooi nummer, en op het einde ook een mooi nummer