2 Brothers on the 4th Floor - 2 (1996)

Dance
Label: CNR

1. Come Take My Hand (5:10)
  2. There's a Key (3:55)
  3. Fairytales (3:28)
  4. One Day (3:16)
  5. Fly (Through the Starry Night) (3:27)
  6. All I Wanna Do (3:53)
  7. Mirror of Love (3:27)
  8. Real-X (4:42)
  9. Euro Megamix (6:06)
  10. Happy Hardcore Megamix (4:30)
  11. Come Take My Hand [Cooly's Jungle Mix] (5:22)
  12. Fairytales [Charly Lownoise & Mental Theo Rave Edit] (4:06)
  13. Mirror of Love [Mastermindz Freaky R&B Mix] (4:07)
  14. There's a Key [Dance Therapy Remixx] (5:14)
Begin van het Happy-Hardcore tijdperk.

Het begin van het einde...

.....

avatar van Tommeh
Helemaal grijs gedraaid als 12 jarig mannetje

avatar van Sammy
1,0
Haha deze heeft mijn zusje vroeger tot afbladderens toe gedraaid: wat een klotemuziek, die vent rapt echt te zielig voor woorden...en die vrouw heeft een grote neus. 1*

avatar van Nicolage Rico
Voor mij als klein ventje was het toch echt lekkere muziek...

avatar van monique
come take my hand blijft toch een goed nummer

avatar van Djarune
ja idd come take my hand is een goed nummer, maar wel slecht ingezongen en de effecten zijn ook belabberd. Tijd voor een nieuwe uitgave ofzo. De rest is belabberd 2.0

Come take my hand, eigenlijk helemaal niet zo slecht. En Fairytales is ook wel lachen

avatar van musicfriek
Fairytales vind ik ook nog steeds erg grappig Maar liefst 6 hits komen van dit album af!

Tjongejonge, wat zijn jullie negatief zeg!

Dit is 1 van de beste happy hardcore artiesten van destijds!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Hm ik herinner me nog mijn teleurstelling destijds bij het uitkomen van Come Take My Hand: die 2 brothers on the 4th floor waaiden ook maar met alle winden mee.

avatar van FunkStar
One Day blijft een lekker zomers plaatje

avatar van Sjaan
Happy hardcore!!?? De nummers waren iets sneller geworden in vergelijking met de nummers daarvoor....meer niet...Leuk om te horen voor een keertje...

avatar van RebelINS
Laatst back to the 90's party bijgewoond waar ze kwamen optreden. Ik moet zeggen dat There's a key en Come take my hand nog steeds keihard de pan uit swingen, supervet

avatar van kristiaan 00501
gewoon lekker oldskool muziek geinig album maar niet te vaak graag

avatar van makaveli2
Bij deze muziek ligt mijn nostalgie-gehalte behoorlijk hoog. Het doet mij altijd denken aan m'n vroege jeugd, waarin ik dolblij was als ik een cassette-bandje kon kopiëren van een oudere broer van een vriend. Dat was meestal dit soort muziek, of de eerste delen van de Thunderdome-serie.

En na al die tijd.. Ik blijf het leuke muziek vinden. Goed is misschien niet helemaal het goede woord, ook al vind ik het productie-technisch gezien helemaal niet verkeerd (gezien het geboortejaar van dit schijfje). Het blijven natuurlijk simpele melodietjes, maar op de uitwerking valt gewoon niet veel aan te merken.

Je moet ervoor "in the mood" zijn, maar deze trek ik nog zeker eens per jaar uit de kast. Nee, ik lieg, iets minder vaak.

De beoordeling van 4 sterren is gebaseerd op de albumtracks (1-8), omdat ik remixen en megamixes niet mee ga rekenen.

avatar van adri1982
'Come take my hand' en 'There's a key' zijn van dit album de twee nummers die mij nog zijn bijgebleven. Ik was 13 á 14 jaar toen deze nummers allebei in de hitlijsten hebben gestaan.

'There's a key' is qua melodie echter sampled van de klassieker 'Rain and tears' (1968) van APHRODITE'S CHILD; een Griekse symfonische rockband, waar o.a. synthesizer-instrumentalist VANGELIS en de in 2015 overleden zanger DEMIS ROUSSOS deel van uitmaakten.

avatar van MIAB
Ik had deze vroeger in het bezit. Helaas nu niet meer. Wat een heerlijke nostalgie om dit weer terug te horen. Vooral de R&B-achtige nummers vond ik geweldig. All I Wanna Do en One Day. De rest klinkt misschien allemaal hetzelfde, maar erg leuk album om weer te hebben. Misschien toch maar eens zoeken weer.

avatar van MIAB
Inmiddels heb ik deze cd weer gekocht! Heerlijk dit. Voor mij een halfje erbij. Wel jammer van al die remixjes. Die halen de plaat erg naar beneden 3,5*

Come Take My Hand (5:10)  --- 4,0
Come Take My Hand [Cooly's Jungle Mix] (5:22) --- 3,0
Fairytales [Charly Lownoise & Mental Theo Rave Edit] (4:06) --- 3,0
Mirror of Love [Mastermindz Freaky R&B Mix] (4:07) --- 2,5
There's a Key [Dance Therapy Remixx] (5:14) --- 2,0

Uiteraard hadden ze bij mij compleet afgedaan met dit album toentertijd. Toch klinkt een nummer als Fly zeker niet onaardig nu ik er nog eens zo naar terugluister en komt eigenlijk wel in de buurt van hun eerdere werk.