Threshold - Livedelica (1995)

Label: Giant Electric Pea

1. A Tension of Souls (7:30)
  2. Sanity's End (11:08)
  3. Innocent (4:40)
  4. Surface to Air (9:14)
  5. Paradox (11:34)
Ozric Spacefolk
Live-mini album, dat nu alleen nog maar als bonusdisc bij Psychedelicatessen verkrijgbaar is.

Ook al is het een mini-album, de 5 nummers hebben toch een totale speelduur van drie kwartier.

En dit is ook de kant om Sanity's End, Surface to Air en Paradox door Glyn Morgan gezongen, te horen.

Het wonderschone Innocent en de heavy rocker Tension of Souls staan er ook op. Sindsdien nooit meer in de set terug gezien. Al is Innocent nog wel akoestisch bewerkt en staat op die manier op Wireless.

De drummer op deze plaat is niet Nick Harradence (die Psychedelicatessen heeft ingedrumd) maar de mij onbekende Jay Micciche.

De rest van de band is bekend: Groom/West/Jeary/Midson.

Na deze plaat, zou Damian Wilson weer voor één plaat terugkeren en zou de drummer Mark Heany worden.

MindRuler
Dank voor deze toevoeging, Spacefolk!
Dit was mijn eerste kennismaking met Threshold met 5 knallers van formaat.
Glynn Morgan is zelf één van mijn grootste invloeden (naast Bruce Dickinson en James LaBrie) een zeer ondergewaardeerde zanger. Ook met Mindfeed maakte hij enkele puike platen.
Ik ga hem nog eens beluisteren want da's ook weer even geleden.
Kan ik daarna ook een cijfer toekennen!
Wat een mooie hoes ook.

Ozric Spacefolk
Heel gave hoes. Volgens mij met kleurpotlood gedaan, zoals de eerste twee studioplaten.

Glynn Morgan is inderdaad een waanzinnig zanger (en songwriter, hij heeft 2 nummers helemaal alleen geschreven voor de band).
Mindfeed ken ik echt niets van, staan die op de site?

Paradox blijft een knaller van een song en één van mijn favorieten van de band.

MindRuler
Ozric Spacefolk schreef:
Mindfeed ken ik echt niets van, staan die op de site?

Mindfeed - Ten Miles High
Hun 2e en beste album.

on topic: Surface To Air!

avatar van Metal-D78
Ozric Spacefolk schreef:

Die Jay drumt ook op vgls mij in ieder geval de eerste van Mindfeed.

Ozric Spacefolk
Ja, Mindfeed heb ik even opgezocht op de site van Encyclopedia Metallum. En heb gelijk de bandgegevens ervan ingevoerd op MusicMeter.
Inderdaad met drummer Jay.

avatar van Metal-D78
Heel goed! Laat mijn geheugen me nog niet in de steek.
Wat iemand wat Glynn tegenwoordig doet? Volgens mij niets meer in de muziek, jammer want prima zanger.

avatar van da dude
Glynn zingt op de nieuwe single 'Forever' van League of Lights, een zijproject van Richard West (toetsenist van Threshold), met o.a. Mark Zonder (ex-Fates Warning) en Ruud Jolie (Within Temptation). Stijl wijkt overigens behoorlijk af van de genoemde bands!