Elvis Presley - For the Asking (1990)

Alternatieve titel: The Lost Album

Label: RCA

1. Long Lonely Highway (2:24)
  2. Western Union (2:13)
  3. Witchcraft (2:21)
  4. Love Me Tonight (2:03)
  5. What Now, What Next, Where To (1:59)
  6. Please Don't Drag That String Around (1:57)
  7. Blue River (1:34)
  8. Never Ending (2:00)
  9. (You're The) Devil in Disguise (2:23)
  10. Finders Keepers, Losers Weepers (1:50)
  11. Echoes of Love (2:41)
  12. Slowly but Surely (2:15)
  13. It Hurts Me (2:30)
  14. Memphis Tennessee (2:11)
  15. Ask Me (2:09)
avatar van spinout
Deze nummers zouden in 1963 (?) een album hebben gevormd. Veel vonden hun weg als bonus tracks op soundtrack albums. Nu is dat album er dan uiteindelijk toch.

Jammer dat het album niet in de slappe filmperiode is uitgebracht, omdat dit studioalbum met nog een klein aantal andere platen enige glans aan die jaren had kunnen geven. Beter laat dan nooit uiteraard, maar anno 1990 had het vanzelfsprekend bij lange na niet de hitpotentie die het rond 1963 wel zou hebben gehad.
Een karakteristiek RCA "blundertje" zullen we maar zeggen.......

avatar van nlkink
Dit zou rond 1963 inderdaad een leuke afwisseling op al die matige soundtracks zijn geweest. Allemaal fijne nummers. Toch raar dat zoiets tot 1990 op de plank blijft liggen.

avatar van fish
Dit was een prima album geweest om de concurrentie aan te gaan met de British invasion. Als ze hier prioriteit aan hadden gegeven en niet aan de soundtracks en twee lead singles hadden getrokken, naast Devil in disguise, in de vorm van It hurts me (ipv als totaal verspilde b-kant) en Witchcraft, dan was Elvis in 1963 en in de start van 1964 in ieder geval relevant gebleven. Helaas.