John Williams - Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (2005)

Score
Label: Sony Classical

1. Star Wars and the Revenge of the Sith (7:31)
  2. Anakin's Dream (4:46)
  3. Battle of the Heroes (3:42)
  4. Anakin's Betrayal (4:04)
  5. General Grievous (4:07)
  6. Palpatine's Teachings (5:25)
  7. Grievous and the Droids (3:28)
  8. Padme's Ruminations (3:17)
  9. Anakin Vs. Obi-Wan (3:57)
  10. Anakin's Dark Deeds (4:05)
  11. Enter Lord Vader (4:14)
  12. The Immolation Scene (2:42)
  13. Grievous Speaks to Lord Sidious (2:49)
  14. The Birth of the Twins and Padme's Destiny (3:37)
  15. A New Hope and End Credits (13:06)
Bart Tönjann schreef:
Ik heb eens in een interview gelezen dat hij voor dit deel extra zijn best deed. Dat zei hij zelf. En dat dit deel het duisterse muziek meekreeg. Heeft hij goed gedaan.

Klopt, heb ik ook gelezen, alleen ondanks dat vond ik dat hij ook een geweldige prestatie heeft geleverd bij "Attack of the Clones & the Phantom Menace".

neo
Behoorlijke grote openbaring dat ie dat toegaf.

Williams is dan ook een god, dus van openbaren kent ie wel wat.

avatar van thomzi50
neo schreef:
Komt regelmatig voor dat de tracklist niet chronologisch is. .
Snap wat men er mee bedoelt, maar ik vind het maar raar. Ik vind het soms juist wel prettig om als je de score hoort de film als het ware opnieuw te beleven.

avatar van JohnWilliams
Helemaal mee eens Thomzi50, bij War of the Worlds vond ik het ook erg onhandig, ik wil alles precies zo hebben als bij de film!

ik vind dat hij met dit deel zijn best heeft gedaan. vooral Battle of the Heroes en Anakin's Betrayal vind ik subliem

Je vergeet Anakin vs. Obi Wan en het Geweldig Main Theme

avatar van Bart Tönjann
Persoonlijk vond ik nummero 6 een heel leuk sfeertje hebben.

Bart Tönjann schreef:
Persoonlijk vond ik nummero 6 een heel leuk sfeertje hebben.

Ja, daar kan ik je géén gelijk ingeven, ikzelf vind Anakin vs. Obi-Wan een knaller!

avatar van thomzi50
Ik vind Battle Of The Heroes een stukje beter dan Anakin Vs. Obi-Wan (vergelijkbare nummers qua inhoud)

avatar van Bart Tönjann
JohnWilliams schreef:

Ik ook hoor, vond de gehele cd een topper. Maar nummer 6 heeft een lekker duister sfeertje

avatar van JohnWilliams
Ik bedoelde dat ik je wel gelijk kon geven, maar Battle of the Heroes is natuurlijk ook prachtig net zoals de rest van de tracks!

avatar van Bruce Almighty
Alweer een goed album van Star Wars en John Williams, Joh ik heb er geen woorden meer voor want het is gewoon super om zowel te horen als te zien.

* * * *

avatar van JohnWilliams
Een goeie afscheidsknaller geeft hij weg, 5 sterren lijkt mij daarom wel verdiend!

avatar van Albus Dumbledore
Ik vind dit ook echt prachtige prestaties van Williams!!!!! De duistere muziek is echt mooi. En ook het eindgevecht muziekje is vet!

5 sterren.

Albus Dumbledore schreef:

5 sterren.

Zeker een goeie afsluiter van de Saga, maar ik blijf van mening dat ik toch net iets meer voor Star Wars II ben, (dat ik die iets mooier vind).

avatar van Albus Dumbledore
Dat zou kunnen John, ik vond van II the love theme erg mooi. Maar deel 3 vond ik toch iets beter.

avatar van stuntman_jasper
M'n oude cd was een beetje nat geworden, dus dat was jammer. Heb 'm opnieuw gekocht bij de Mediamarkt voor 3 euro...

avatar van Albus Dumbledore
En een heel erg mooi album, moet ik zeggen. Maar dat kon ik je al vertellen toen ik de film had gezien.
Het Anakin VS. Obi-Wan deuntje is heel erg mooi, maar vooral A New Hope And End Credits en dan vooral de A New Hope. Wat is dat een prachtige theme! Ik kan me die scène van de film nog voor de geest halen en mede door de muziek vond ik dat een van de mooiste scènes van heel de film.

4,13 - 4,0.

Geweldige soundtrack. Bijna alle themes keren hier eventjes terug. En de nieuwe themes, emt name Anakin vs. Obi Wan en Battle of The heroes vind ik geweldig! Beter als Duel of the Fates van episode 1.

Ik hoop ooit nog een extended score tegen te komen aangezien er toch muziek in de film zat die ik graag terug had gevonden op het album.

Én!...het was de allereerste soundtrack die ik ooit gekocht heb.

En ik ben zomaar eens gaan zoeken en kwam de extended score tegen...zij het op internet.

Het is echt geweldig goed en John Williams blijft hiermee echt een van mijn favorieten.

avatar van stuntman_jasper
Nadeel van extended scores vind ik vaak dat er geluidseffecten op zitten. Mocht jij er echter een hebben gevonden zonder SFX, dan zou ik graag weten waar je 'm hebt gevonden.

ElsenaarMetal
Als grote fan van de Star Wars Saga vond ik het eens tijd om op youtube muziek op te zoeken.
De nummers die ik hoorde vond ik prachtig, ben die zelfde dag nog naar MediaMark gefietst en heb deze CD gekocht.
Mooie CD, lekkere Duistere muziek met tracks als: Battle of Heroes, Anakin VS Obi-one, Anakin's dark deed en the birth of the twins.
Overigens is de rest van de plaat ook steen goed. een lekkere plaat en ik besluit bij deze om de overige 5 platen ook maar eens te zoeken en te kopen.
Absolute topper van John Williams

* * * *

De variant van dit album met een extra dvd is zeer de moeite waard. Op deze door John Williams en George Lucas samengestelde dvd staat de mooiste muziek van Star Wars (een soort 'greatest hits') met daarbij een bijbehorende beeldcollage.

Dit kan natuurlijk helemaal fout gaan met alle uit het verband gehaalde muziek en beelden, maar dat is niet gebeurd. Het is zeer de moeite waard en bovendien op dit moment op veel plekken in de sale. Ook handig als je als Star Wars fan niet een hele film wilt kijken: echt leuk en geslaagd!

ElsenaarMetal
Klopt die DVD heb ik ook bekeken inderdaad erg goed!

Mooie afsluiter. Ik heb ze nu allemaal gehoord. Ik vond bijna allemaal evengoed. Hier ook weer mooie nummers.

avatar van Albus Dumbledore
Tijd geleden dat ik Star Wars muziek heb geluisterd. Maar god, wat krijg ik ineens kippenvel van Anakin's Dark Deeds. Briljant.

ElsenaarMetal
Dat merkte ik zelf ook Album, erg goed nummertje! kippenvel. Heb hem nu toevallig opstaan.

avatar van HANSZIMMER
Dit is zeker de sterkste Star Wars die er is. Ik hou van de afwisseling tussen de epische actietracks zoals de opener en battle of the heroes en de donkere tracks als anakins betrayal en the birth of the twins (wat dus echt een enorm tragische track is). En wat een aflsuiter ook. In éa new hope" haalt Williams echt nog eens alles uit de kast en horen we nog eens alle leuke starwars sounds terug die we gewoon even vergeten waren door de kracht van de nieuwe elementen in deze score.
Waarschijnlijk is dit de meest volmaakte starwars score na zes keer altijd een schepje er boven op te gooien.