Graham Central Station - Graham Central Station (1974)

Funk
Label: Warner Bros.

1. We've Been Waiting (0:58)
  2. It Ain't No Fun to Me (5:12)
  3. Hair (4:55)
  4. We Be's Gettin' Down (4:43)
  5. Tell Me What It Is (4:57)
  6. Can You Handle It? (5:13)
  7. People (4:30)
  8. Why? (3:38)
  9. Ghetto (4:24)
avatar van LeRoi
Wat is dit LEKKERRRRR zeg.........liefhebbers van Sly S., James B., George C., Bootsy C., .......'name any strakke soul of funk artist', dit smaakt naar meer!
Wat mij betreft verplichte kost in de platenkast van een beetje FUNK-liefhebber!

avatar van principal2000
Lekker funky album van de oud-bassist van Sly & The Family Stone. Dit album had net zo goed door zijn oude muzikale inspirator gemaakt kunnen zijn. De bass is uiteraard flink aanwezig en daar word ik wel erg blij van. Erg leuk album waar de funk vanaf druipt. People vind ik het leukste nummer, maar eigenlijk zijn alle nummers prima aan te horen.

avatar van LeRoi
Vandaag de verzamel (Greatest Hits) 'Larry Graham & Graham Central Station'. Verkies echter toch duidelijk deze debuut-plaat van larry en zijn dijk van een FUNK-band!

Over TIJDLOOS gesproken......

Vandaag dan toch maar (www.oldies.com) op schijf binnengehaald.
En tja, toch wel 1 van mijn all-time favoriete Funk-platen.....

Geweldig vocale opener, gevolgd door 1 van de mooiste all-time funknrs, HAIR (nr 3) opent met een lekker basloopje (zal Flea hier zijn inspiratie vandaan hebben?).....

'Tell me what it is' en 'Can you handle it' behoeven geen toelichting: beetje funk-liefhebber kent/heeft dit nummer en de 3 slot-nummers zijn wat laidback maar niet minder lekker....

Kortom, eigenlijk geen slecht nummer op de eerste plaat van deze oud-bassist van de Sly Stone-familie met zijn band 'Central Station' en een aanrader voor eenieder met 'funkfeet'!!

avatar van judgepaddy
Bij The Meters - Look-Ka Py Py (1970)
LeRoi schreef:

N.b. Ga over 2 weken bij NSJ naar een andere 'Funk'-grootheid: Larry Graham. Deze oud-bassist van Sly & Family Stone heeft met de eerste plaat van zijn eigen band, Graham Central Station uit 1973, imo ook een tijdloos Funk-album afgeleverd!

Bedankt voor de tip man!
Deze kende ik nog niet en hij is inderdaad 100% Funk destillaat.

avatar van LeRoi
Nog 2 dagen: CU Folks At NSJ The 9th July in Rotterdam!!

Stijn_Slayer
In het verlengde van Sly & the Family Stone?

Stijn_Slayer schreef:
In het verlengde van Sly & the Family Stone?
WIs & Waarachtig!

avatar van dennisversteeg