Hard-Fi - Killer Sounds (2011)

Label: Necessary

1. Good for Nothing (3:51)
  2. Fire in the House (4:13)
  3. Give It Up (4:34)
  10. Sweat (3:23)
  11. Killer Sounds (3:36)
  12. Like a Drug * (3:40)
  13. Happy * (3:10)
  14. Second Line Style * (3:43)
  15. Sweat [Greg Kurstin Mix] * (3:21)
avatar van coldwarkids
Ben benieuwd.
Good For Nothing is iig niet echt een goede eerste single van het nieuwe album.
maar goed er zijn nog andere 10 nummers.

avatar van lowieke
Die hoes.... mijn god

avatar van blur8
1,5
Op Youtube staan al meer tracks, waarop geen progressie ten opzichte van het vorige album hoorbaar is. De Gitaar rockt iets meer.
Maar nog steeds geen overtuigende songs die minimaal 3 minuten interessant blijven.
Het housontwerp denkt aardig de lading.

avatar van coldwarkids
Helaas is de gitaar bijna helemaal weg. Gladde productie.
Waar is de tijd van Stars Of CCTV ???

Ja, dat waren nog eens tijden. Stars of CCTV behoorde tot die allereerste lichting van Britrock platen die mij definitief vaarwel deden zeggen aan top 40 muziek en andere troep. Ik heb dus hele goede herinneringen aan Hard-Fi. Helaas wisten ze (zoals zoveel bands die in die tijd sterke debuutalbums afleverden) die lijn op hun tweede plaat niet door te trekken. Ook nu lijkt het weer niet veel te worden (jammer, want ze hebben toch weer 3 jaar de tijd er voor genomen) op basis van Good For Nothing. Dit is niet eens een slecht nummer. Klinkt best aardig, maar dan meer voor in diezelfde top 40 waar Hard-Fi mij ooit uit heeft geholpen...

Wat is dit een grote tegenvaller geworden. Was toch een van de betere bandjes van hun lichting.

avatar van bonzo66
Nrs 1,2,4,5 en 8 hebben de ipod gehaald - die hebben een leuke Ian Brown/Miles Kane-mod feel. De rest is wat platjes qua song, maar dat de gitaar bijna helemaal weg is vind ik nu net niet...

avatar van starsailor
Ondanks het allesbehalve Killer Sounds zijn wat er op dit album staat vind ik het allemaal nog niet zo slecht als dat bovengenoemde berichten doen vermoeden. Ja, het mag niet in de schaduw staan van Stars of CCTV maar toch klinkt dit album fris en bevatten sommige tracks echt wel kwaliteit (1, 5 en 10 bijvoorbeeld).
Geen Killer Sounds dus en vrees dat over een aantal dagen dit album nooit meer door mij gedraaid zal worden en in de vergetelheid zal geraken. Net zoals Hard-Fi zelf.