The Tubes - Remote Control (1979)

Label: A&M

1. Turn Me On (4:12)
  2. TV Is King (3:09)
  3. Prime Time (3:18)
  4. I Want It All Now (4:27)
  5. No Way Out (3:23)
  6. Getoverture (3:23)
  7. No Mercy (3:27)
  8. Only the Strong Survive (3:55)
  9. Be Mine Tonight (3:31)
  10. Love's a Mystery (3:29)
  11. Telecide (5:42)
  12. Dreams Come True * (3:45)
  13. Dangerous * (3:33)
  14. Don't Ask Me * (3:47)
  15. Holy War * (3:53)
avatar van beaster1256
prachtig plaatje van the tubes, ze schockeerden wel zo niet meer maar in de plaats kwxamen prachtige popnummers

Mooie Todd Rundgren-productie. Dit is zowaar een heuse Conceptplaat: Thema is TV!

avatar van Raymond S
Hier wederom een hard-to get op cd gebied.
Zijn er Musicmeter-leden die dit schijfje hebben (dus geen vinyl)?
Ik denk dat ze in Nederland op een hand zijn te tellen.
Dit blijft dan ook een van de frustraties van mij op deze cd ooit te kunnen bemachtigen.
Dan moet ik het helaas maar doen met mijn krakerige vinylversie.
Todd R. zat achter de knoppen en dat heeft geleid tot een schitterende samenwerking waarbij de baby is geboren en gedoopt als remote control.
Turn me on, prime time, I want it all now, no mercy.
De juiste balans tussen de oude Tubes en het juist geproduceerde werk van TR.
De elpee later (backward principle) is weer te veel doorgeslagen naar een overproductie...maar wel zeer geniaal.

REMOTE CONTROLE = must have!!!

avatar van platedraaier
Raymond S schreef:
Hier wederom een hard-to get op cd gebied.
Zijn er Musicmeter-leden die dit schijfje hebben (dus geen vinyl)

Jawel, ik heb deze op cd. En alle andere van de Tubes ook overigens.

Ik vind deze wel leuk. Maar de eerste 2 schijfjes zijn meer favoriet. Tesamen met de live cd.

Heb hem ook op cd, als onderdeel van de 2cd-verzamelaar Goin' Down. Daar staat ie integraal op. Mooi dat na al die jaren Prairie Prince nog steeds vaste drummer is van Todd Rundgren bij live-shows. En wat jammer van Vince Welnick (R.I.P.)

Prachtig bombastisch album, grijs gedraaid, ik was toen al een jaar of zo aan het switchen richting Ramones/punk/wave maar dit vond/vind ik nog steeds prachtig. Bombastisch? so what.
Fee Waybill where are you?

Heerlijke over the top benadering door uitstekende muzikanten en dito zanger. Ik heb maar even opgezet en gelijk weet je weer waarom je hem geweldig vindt. Hebben nooit het succes gekregen wat ze verdienden maar rocken nog steeds door. Fee Waybill rules!!!

avatar van Jonestown
Weer eens voor de zoveelste keer gedraaid. Zo jammer dat de 70's Tubes zo onderschat waren ..... Suffer for sound ..

Produced by TODD RUNDGREN....wel te horen ook ( lijkt echt op zijn band UTOPIA)