Iona - Another Realm (2011)

Rock / Folk
Label: Open Sky

1. As It Was (2:41)
  2. The Ancient Wells (7:22)
  3. Another Realm (4:26)
  4. Clouds (6:45)
  5. An Atmosphere of Miracles (15:35)
  6. Let Your Glory Fall (7:25)
  7. Ruach (6:20)
  8. Speak to Me (3:30)
  9. And the Angels Dance (6:02)
  10. Foreign Soil (4:50)
  11. Let the Waters Flow (5:25)
  12. Saviour (5:04)
  13. The Fearless Ones (5:41)
  14. White Horse (11:09)
  15. As It Shall Be (3:16)
avatar van Papartis
Na 5 jaar eindelijk weer een nieuw album van Iona.
Een dubbel CD overigens. De recensies zijn positief.
Zie hier o.a. Recensie Progwereld

avatar van Rinus
Het album staat in bestelling.

avatar van ChrisX
Recensies zijn inderdaad terecht positief waarbij de kanttekening gemaakt moet worden dat voor diegene die moeite hebben met duidelijk meer religieuzere teksten dan we voorheen van Iona gewend waren, het de moeite waard is om het eerst ff te checken. Maar .... het is altijd nog een heeeeeeeel stuk minder prekerig dan wat Neal Morse doet.

Wat ik mooi vind aan dit album is dat het heilige vuur niet alleen wat meer terug te vinden is in de teksten maar het ook zo zijn uitwerking heeft gehad op de muziek. Zit wat meer pit, drive in dan de laatste paar albums.

avatar van Rinus
Geweldig mooi album van deze Keltische prog/folk band met religieuze invloeden (dat hoor je er nergens van af, hoor). Uitgespreid over twee CD,s, voert de muziek je mee naar de tijd van de oude Kelten. Verschrikkelijk melodieus, erg mooi uitgevoerd en de stem van Joanne Hogg is uiteraard werelds. Mooie productie weer, en deels opgenomen in Nederland.

avatar van Gert P
ja jammer dat ze geen muziek meer maken